Jméno Rogue možná příliš neřekne, pokud jej ale změníme na X-Trail, je jasné, že řeč bude o SUV střední třídy. To aktuálně prošlo omlazovací kúrou, nejprve tedy v USA, avšak nejbližší měsíce budou znamenat i příchod na starý kontinent. A z konkurence Škody Kodiaq se jako mávnutím proutku stalo atraktivní auto.
Rouge i X-Trail se představily v roce 2013, zatímco Američané však své auto dostali již na konci stejného roku, Evropan musel čekat až skoro o šest měsíců déle. To se nyní odráží například na načasování modernizace nejprve do USA. Nového je poměrně hodně, vše začíná už výrazně přepracovanou přední částí ve stylu současných modelů značky. Vedle nepřehlédnutelné masky chladiče ve tvaru písmene V jsou upravená světla s charakteristickými LED diodami pro denní svícení. Ostře řezaný nárazník dodává pro změnu trochu sportovního nádechu. Skupinové LED svítilny mají na první pohled stejný tvar, jejich optika ve tvaru bumerangu je však novinkou. Jen o trochu níže je též nový nárazník. Výčet změn doplňují bezdotykové otevírání pátých dveří (standard modelu SL a součást volitelného balíčku SV Premium), zrcátka se zabudovanými blinkry, více chromovaných doplňků a 19palcová litá kola pro linii SL. Výběr barev nyní obsahuje celkem devět odstínů.
Také kabina prošla několika změnami, lesklý černý plast středové konzole však zůstal na svém místě. Nový je nicméně volant ve tvaru písmene D, volitelně navíc doplněný o vyhřívání, kožený potah voliče převodovky i některé další prvky výbavy, včetně bezklíčkového startování nebo paměti pro nastavení sedadel a zrcátek. K úpravám došlo v oblasti přístrojového štítu a výplní dveří, což spolu s kvalitnějším materiálem čalounění zvedá celkový pocit z interiéru. Zachována zůstala nabídka pěti- a sedmimístné verze, pro první jmenovanou je také k dispozici úložný systém Divide-N-Hide. Nový majitel bude moci vybírat ze dvou typů sedadel, ta standardní Zero Gravity lze u linií SV a SL nahradit sedačkami Quick Comfort s možností vyhřívání a koženého čalounění. Standardní rádio SiriusXM má pětipalcový displej, čtyři reproduktory, CD přehrávač, široké množství konektivity s hudebními přehrávači a parkovací kameru. Volitelně lze dostat infotainment Nissan Connect s navigací, sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Taktéž příplatkové je audio Bose s devíti reproduktory.
Pod kapotou vozu zůstává 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 127 kW (172 k) s točivým momentem 237 Nm. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem Xtronic a pohonem předních nebo všech kol. Novinkou je pak hybridní provedení, známé ale už například z japonského trhu. To kombinuje zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 195 Nm a elektromotor o výkonu 30 kW (40 k) s točivým momentem 160 Nm. Celkově má soustava 131 kW (178 k), elektromotoru pak dodává sílu lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru. Z toho důvodu je jeho objem omezen a hybrid je též striktně pětimístný. Zpět ale k celému systému se stop/startem, regenerativním brzděním a především dvěma spojkami – první suchá spojka je mezi spalovacím a elektrickým motorem, kde by jinak byl měnič točivého momentu, druhou najdeme mezi elektromotorem a převodovkou Xtronic. Při pohonu předních kol vůz spotřebuje 6,9 l/100 km, čtyřkolka si nárokuje 7,1 l/100 km. Možná je také čistě elektrická jízda, kvůli níž je v autě umělý generátor zvuku, jak dlouhá ale bude Nissan neuvádí.
V ceníku modelu se objevují stupně S, SV a SL (hybrid má jen poslední dva), novinkou jsou pak nové příplatkové balíčky Sun and Sound Touring, Platinum a Platinum Reserve. Ty stávající se pak dočkaly mnohých úprav. Vedle balíčků se u Nissanu Rogue objevuje také i nám známý soubor asistentů Safety Shield, zahrnující sledování mrtvého úhlu, varování při příjezdu aut ze strany, nouzové brzdění s detekcí chodců a inteligentní tepomat. Novinkou jsou varování při opuštění jízdního pruhu a udržování v jízdním pruhu. Prodej vozu se rozběhne letos, ceny ale zatím známé nejsou. To stejné platí o datu příchodu omlazeného SUV s označením X-Trail do Evropy. Může se tak ale stát již v Paříži.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.