Jméno Rogue možná příliš neřekne, pokud jej ale změníme na X-Trail, je jasné, že řeč bude o SUV střední třídy. To aktuálně prošlo omlazovací kúrou, nejprve tedy v USA, avšak nejbližší měsíce budou znamenat i příchod na starý kontinent. A z konkurence Škody Kodiaq se jako mávnutím proutku stalo atraktivní auto.
Rouge i X-Trail se představily v roce 2013, zatímco Američané však své auto dostali již na konci stejného roku, Evropan musel čekat až skoro o šest měsíců déle. To se nyní odráží například na načasování modernizace nejprve do USA. Nového je poměrně hodně, vše začíná už výrazně přepracovanou přední částí ve stylu současných modelů značky. Vedle nepřehlédnutelné masky chladiče ve tvaru písmene V jsou upravená světla s charakteristickými LED diodami pro denní svícení. Ostře řezaný nárazník dodává pro změnu trochu sportovního nádechu. Skupinové LED svítilny mají na první pohled stejný tvar, jejich optika ve tvaru bumerangu je však novinkou. Jen o trochu níže je též nový nárazník. Výčet změn doplňují bezdotykové otevírání pátých dveří (standard modelu SL a součást volitelného balíčku SV Premium), zrcátka se zabudovanými blinkry, více chromovaných doplňků a 19palcová litá kola pro linii SL. Výběr barev nyní obsahuje celkem devět odstínů.
Také kabina prošla několika změnami, lesklý černý plast středové konzole však zůstal na svém místě. Nový je nicméně volant ve tvaru písmene D, volitelně navíc doplněný o vyhřívání, kožený potah voliče převodovky i některé další prvky výbavy, včetně bezklíčkového startování nebo paměti pro nastavení sedadel a zrcátek. K úpravám došlo v oblasti přístrojového štítu a výplní dveří, což spolu s kvalitnějším materiálem čalounění zvedá celkový pocit z interiéru. Zachována zůstala nabídka pěti- a sedmimístné verze, pro první jmenovanou je také k dispozici úložný systém Divide-N-Hide. Nový majitel bude moci vybírat ze dvou typů sedadel, ta standardní Zero Gravity lze u linií SV a SL nahradit sedačkami Quick Comfort s možností vyhřívání a koženého čalounění. Standardní rádio SiriusXM má pětipalcový displej, čtyři reproduktory, CD přehrávač, široké množství konektivity s hudebními přehrávači a parkovací kameru. Volitelně lze dostat infotainment Nissan Connect s navigací, sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Taktéž příplatkové je audio Bose s devíti reproduktory.
Pod kapotou vozu zůstává 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 127 kW (172 k) s točivým momentem 237 Nm. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem Xtronic a pohonem předních nebo všech kol. Novinkou je pak hybridní provedení, známé ale už například z japonského trhu. To kombinuje zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 195 Nm a elektromotor o výkonu 30 kW (40 k) s točivým momentem 160 Nm. Celkově má soustava 131 kW (178 k), elektromotoru pak dodává sílu lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru. Z toho důvodu je jeho objem omezen a hybrid je též striktně pětimístný. Zpět ale k celému systému se stop/startem, regenerativním brzděním a především dvěma spojkami – první suchá spojka je mezi spalovacím a elektrickým motorem, kde by jinak byl měnič točivého momentu, druhou najdeme mezi elektromotorem a převodovkou Xtronic. Při pohonu předních kol vůz spotřebuje 6,9 l/100 km, čtyřkolka si nárokuje 7,1 l/100 km. Možná je také čistě elektrická jízda, kvůli níž je v autě umělý generátor zvuku, jak dlouhá ale bude Nissan neuvádí.
V ceníku modelu se objevují stupně S, SV a SL (hybrid má jen poslední dva), novinkou jsou pak nové příplatkové balíčky Sun and Sound Touring, Platinum a Platinum Reserve. Ty stávající se pak dočkaly mnohých úprav. Vedle balíčků se u Nissanu Rogue objevuje také i nám známý soubor asistentů Safety Shield, zahrnující sledování mrtvého úhlu, varování při příjezdu aut ze strany, nouzové brzdění s detekcí chodců a inteligentní tepomat. Novinkou jsou varování při opuštění jízdního pruhu a udržování v jízdním pruhu. Prodej vozu se rozběhne letos, ceny ale zatím známé nejsou. To stejné platí o datu příchodu omlazeného SUV s označením X-Trail do Evropy. Může se tak ale stát již v Paříži.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?