Jméno Rogue možná příliš neřekne, pokud jej ale změníme na X-Trail, je jasné, že řeč bude o SUV střední třídy. To aktuálně prošlo omlazovací kúrou, nejprve tedy v USA, avšak nejbližší měsíce budou znamenat i příchod na starý kontinent. A z konkurence Škody Kodiaq se jako mávnutím proutku stalo atraktivní auto.
Rouge i X-Trail se představily v roce 2013, zatímco Američané však své auto dostali již na konci stejného roku, Evropan musel čekat až skoro o šest měsíců déle. To se nyní odráží například na načasování modernizace nejprve do USA. Nového je poměrně hodně, vše začíná už výrazně přepracovanou přední částí ve stylu současných modelů značky. Vedle nepřehlédnutelné masky chladiče ve tvaru písmene V jsou upravená světla s charakteristickými LED diodami pro denní svícení. Ostře řezaný nárazník dodává pro změnu trochu sportovního nádechu. Skupinové LED svítilny mají na první pohled stejný tvar, jejich optika ve tvaru bumerangu je však novinkou. Jen o trochu níže je též nový nárazník. Výčet změn doplňují bezdotykové otevírání pátých dveří (standard modelu SL a součást volitelného balíčku SV Premium), zrcátka se zabudovanými blinkry, více chromovaných doplňků a 19palcová litá kola pro linii SL. Výběr barev nyní obsahuje celkem devět odstínů.
Také kabina prošla několika změnami, lesklý černý plast středové konzole však zůstal na svém místě. Nový je nicméně volant ve tvaru písmene D, volitelně navíc doplněný o vyhřívání, kožený potah voliče převodovky i některé další prvky výbavy, včetně bezklíčkového startování nebo paměti pro nastavení sedadel a zrcátek. K úpravám došlo v oblasti přístrojového štítu a výplní dveří, což spolu s kvalitnějším materiálem čalounění zvedá celkový pocit z interiéru. Zachována zůstala nabídka pěti- a sedmimístné verze, pro první jmenovanou je také k dispozici úložný systém Divide-N-Hide. Nový majitel bude moci vybírat ze dvou typů sedadel, ta standardní Zero Gravity lze u linií SV a SL nahradit sedačkami Quick Comfort s možností vyhřívání a koženého čalounění. Standardní rádio SiriusXM má pětipalcový displej, čtyři reproduktory, CD přehrávač, široké množství konektivity s hudebními přehrávači a parkovací kameru. Volitelně lze dostat infotainment Nissan Connect s navigací, sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Taktéž příplatkové je audio Bose s devíti reproduktory.
Pod kapotou vozu zůstává 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 127 kW (172 k) s točivým momentem 237 Nm. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem Xtronic a pohonem předních nebo všech kol. Novinkou je pak hybridní provedení, známé ale už například z japonského trhu. To kombinuje zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 195 Nm a elektromotor o výkonu 30 kW (40 k) s točivým momentem 160 Nm. Celkově má soustava 131 kW (178 k), elektromotoru pak dodává sílu lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru. Z toho důvodu je jeho objem omezen a hybrid je též striktně pětimístný. Zpět ale k celému systému se stop/startem, regenerativním brzděním a především dvěma spojkami – první suchá spojka je mezi spalovacím a elektrickým motorem, kde by jinak byl měnič točivého momentu, druhou najdeme mezi elektromotorem a převodovkou Xtronic. Při pohonu předních kol vůz spotřebuje 6,9 l/100 km, čtyřkolka si nárokuje 7,1 l/100 km. Možná je také čistě elektrická jízda, kvůli níž je v autě umělý generátor zvuku, jak dlouhá ale bude Nissan neuvádí.
V ceníku modelu se objevují stupně S, SV a SL (hybrid má jen poslední dva), novinkou jsou pak nové příplatkové balíčky Sun and Sound Touring, Platinum a Platinum Reserve. Ty stávající se pak dočkaly mnohých úprav. Vedle balíčků se u Nissanu Rogue objevuje také i nám známý soubor asistentů Safety Shield, zahrnující sledování mrtvého úhlu, varování při příjezdu aut ze strany, nouzové brzdění s detekcí chodců a inteligentní tepomat. Novinkou jsou varování při opuštění jízdního pruhu a udržování v jízdním pruhu. Prodej vozu se rozběhne letos, ceny ale zatím známé nejsou. To stejné platí o datu příchodu omlazeného SUV s označením X-Trail do Evropy. Může se tak ale stát již v Paříži.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.