Jméno Rogue možná příliš neřekne, pokud jej ale změníme na X-Trail, je jasné, že řeč bude o SUV střední třídy. To aktuálně prošlo omlazovací kúrou, nejprve tedy v USA, avšak nejbližší měsíce budou znamenat i příchod na starý kontinent. A z konkurence Škody Kodiaq se jako mávnutím proutku stalo atraktivní auto.
Rouge i X-Trail se představily v roce 2013, zatímco Američané však své auto dostali již na konci stejného roku, Evropan musel čekat až skoro o šest měsíců déle. To se nyní odráží například na načasování modernizace nejprve do USA. Nového je poměrně hodně, vše začíná už výrazně přepracovanou přední částí ve stylu současných modelů značky. Vedle nepřehlédnutelné masky chladiče ve tvaru písmene V jsou upravená světla s charakteristickými LED diodami pro denní svícení. Ostře řezaný nárazník dodává pro změnu trochu sportovního nádechu. Skupinové LED svítilny mají na první pohled stejný tvar, jejich optika ve tvaru bumerangu je však novinkou. Jen o trochu níže je též nový nárazník. Výčet změn doplňují bezdotykové otevírání pátých dveří (standard modelu SL a součást volitelného balíčku SV Premium), zrcátka se zabudovanými blinkry, více chromovaných doplňků a 19palcová litá kola pro linii SL. Výběr barev nyní obsahuje celkem devět odstínů.
Také kabina prošla několika změnami, lesklý černý plast středové konzole však zůstal na svém místě. Nový je nicméně volant ve tvaru písmene D, volitelně navíc doplněný o vyhřívání, kožený potah voliče převodovky i některé další prvky výbavy, včetně bezklíčkového startování nebo paměti pro nastavení sedadel a zrcátek. K úpravám došlo v oblasti přístrojového štítu a výplní dveří, což spolu s kvalitnějším materiálem čalounění zvedá celkový pocit z interiéru. Zachována zůstala nabídka pěti- a sedmimístné verze, pro první jmenovanou je také k dispozici úložný systém Divide-N-Hide. Nový majitel bude moci vybírat ze dvou typů sedadel, ta standardní Zero Gravity lze u linií SV a SL nahradit sedačkami Quick Comfort s možností vyhřívání a koženého čalounění. Standardní rádio SiriusXM má pětipalcový displej, čtyři reproduktory, CD přehrávač, široké množství konektivity s hudebními přehrávači a parkovací kameru. Volitelně lze dostat infotainment Nissan Connect s navigací, sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Taktéž příplatkové je audio Bose s devíti reproduktory.
Pod kapotou vozu zůstává 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 127 kW (172 k) s točivým momentem 237 Nm. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem Xtronic a pohonem předních nebo všech kol. Novinkou je pak hybridní provedení, známé ale už například z japonského trhu. To kombinuje zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 195 Nm a elektromotor o výkonu 30 kW (40 k) s točivým momentem 160 Nm. Celkově má soustava 131 kW (178 k), elektromotoru pak dodává sílu lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru. Z toho důvodu je jeho objem omezen a hybrid je též striktně pětimístný. Zpět ale k celému systému se stop/startem, regenerativním brzděním a především dvěma spojkami – první suchá spojka je mezi spalovacím a elektrickým motorem, kde by jinak byl měnič točivého momentu, druhou najdeme mezi elektromotorem a převodovkou Xtronic. Při pohonu předních kol vůz spotřebuje 6,9 l/100 km, čtyřkolka si nárokuje 7,1 l/100 km. Možná je také čistě elektrická jízda, kvůli níž je v autě umělý generátor zvuku, jak dlouhá ale bude Nissan neuvádí.
V ceníku modelu se objevují stupně S, SV a SL (hybrid má jen poslední dva), novinkou jsou pak nové příplatkové balíčky Sun and Sound Touring, Platinum a Platinum Reserve. Ty stávající se pak dočkaly mnohých úprav. Vedle balíčků se u Nissanu Rogue objevuje také i nám známý soubor asistentů Safety Shield, zahrnující sledování mrtvého úhlu, varování při příjezdu aut ze strany, nouzové brzdění s detekcí chodců a inteligentní tepomat. Novinkou jsou varování při opuštění jízdního pruhu a udržování v jízdním pruhu. Prodej vozu se rozběhne letos, ceny ale zatím známé nejsou. To stejné platí o datu příchodu omlazeného SUV s označením X-Trail do Evropy. Může se tak ale stát již v Paříži.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.