Koncepční Lada XCODE musela zaujmout snad každého, kdo alespoň zaregistroval pořádání jinak hodně slabého moskevského autosalonu. Stylový crossover s vyšší světlou výškou se stal jednoznačně králem letošních novinek ruské automobilové scény, naděje na sériovou výrobu jsou navíc opravdu vysoké.
Když se před dvěma lety ukázaly koncepční podoby sedanu Vesta a SUV XRAY, asi nikdo nevěřil, že v prakticky totožné podobě zamíří za rok do showroomů Lady. Stalo se, a určitě nejeden fanoušek tradiční automobilky si přeje, aby podobný scénář potkal i koncept XCODE. Ten v základních liniích navazuje na výše zmíněné modely, což je ale vzhledem k designu Steva Mattina vlastně pochopitelné. Různě po karosérii jsou odkazy na písmeno X, díky LED diodovým hlavním světlometům je ale crossover i překvapivě moderní.
Jak by mohla sériová podoba vozu vypadat naznačuje render maďarského grafika X-Tomi Design a nutno podotknout, že určitě není příliš daleko od pravdy. A to především proto, že zachoval tvar karosérie a tu doplnil méně futuristicky laděnými detaily ve stylu Vesty nebo XRAY. Máme tady tak klasická halogenový světla, do nichž se zakusuje stříbrný element masky chladiče, mlhovky místo LEDek denního svícení, méně výrazný stříbrný segment nárazníku nebo jiná litá kola. Ale zbytek? Ten je stejný jako u konceptu, a to včetně dvoubarevného lakování nebo zapuštěných klik v zadním páru dveří. Kombinaci bílé a žluté nahradily oranžová a černá.
Existuje však jeden prvek, na jehož zachování do sériové výroby hodně sázíme. Tím je decentní protažení předních světel až do kapoty, nenápadně odkazující na legendární Nivu, později 4x4. Právě tu by sériová podoba konceptu XCODE mohla částečně nahradit, a to už v příštím roce. Nelekejte se však, off-roadová klasika zůstane v nabídce i nadále. Bez ní by to prostě v Rusku ani jinde nešlo.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.