Teprve před pár dny ukončil Renault výrobu Méganu RS, jednoho z nejlepších ostrých hatchbacků uplynulé dekády. Dnes se ukázalo, že francouzský model není sám. Svět sportovních aut opustilo v tichosti BMW Z4 druhé generace s označením E89. S ním také skončila jedna dlouhá éra.
BMW Z4 E89 se poprvé ukázalo před sedmi lety, někteří fanoušci značky ho přitom nesli docela nelibě. Důvodem byla pevná skládací střecha, kterou se Němci rozhodli nahradit klasický roadster s plátnem i relativně raritní kupé. Oběma karosářskými variantami přitom disponovala první generace. Někteří škarohlídové dokonce Z4 překřtili na ZLK, čímž chtěli upozornit na snad až příliš velkou podobnost s hlavním konkurentem od Mercedesu, a to jak typem karosérie, tak i komfortnějším naladěním podvozku. Na rozdíl od něj (nebo i Audi TT) se však v nabídce Z4 nikdy neobjevily naftové motory. Bohužel původní atmosférické šestiválce sDrive23i a sDrive30i v době downsizingu příliš dlouho nevydržely a už v roce 2011 byly nahrazeny přeplňovanými čtyřválci sDrive20i a sDrive28i.
22. srpna letošního roku pak BMW rozhodlo o ukončení výroby dvoumístného roadsteru. Z továrny v Řezně během sedmiletého cyklu vyjelo, podle informací magazínu Bimmer Today, 115 000 Z4. Ta poslední byla v provedení sDrive35is a oranžové metalíze Valencia. Jedná, nebo nyní spíše jednalo, se o vrcholné provedení s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW (340 k) řady N54. S koncem Z4 pak končí také éra motorů N54. Ty byly už před časem nahrazeny úspornějšími jednotkami řady N55, loni potom tuto sérii nahradily moderní motory B85 s modulární konstrukcí.
Následovník BMW Z4 se hned tak neobjeví. Již nyní se sice ví, že bude vyvinut a vyráběn ve spolupráci s Toyotou, na trh se ale Z4 G29 dostane nejdříve v roce 2018. Dá se předpokládat plné využití přeplňovaných čtyřválců, na druhou stranu se alespoň vrátí plátěná střecha. Pokud však máte o současnou Z4 i po jejím konci zájem, tuzemské zastoupení BMW má na svém webu pořád ještě ceník, skladové vozy tak půjde ještě nějakou chvíli koupit. Vybírat lze (nebo šlo) z verzí sDrive18i, sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i nebo sDrive35is. První tři verze mají přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, další dvě potom přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ceny startují na 956 800 korunách, za nejdražší model dáte bez příplatků 1 549 600 korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?