Vedle zájemců o dostupného konkurenta Golfu, Astry nebo Rapidu myslí Lada i na ty, kteří chtějí něco víc. Proto v Moskvě vystavuje dvě verze Vesty, jež by mohly uspokojit i náročnějšího zákazníka. Jedna z nich má navíc prodloužený rozvor.
Lada Vesta se představila loni jako první z řady moderních produktů AvtoVAZu, s nimiž by Rusové rádi prorazili i v Evropě. Zachována by měla zůstat dostupná cenovka, což ale úplně není cílem dvou nových verzí Exclusive a Signature. Tedy, v porovnání s podobně vybavenými vozy bude cena stále relativně malá, v rámci modelové nabídky ale plní roli naprostého vrcholu. Obyčejnější je z této dvojice Vesta Exclusive, kterou poznáte podle 17palcových kol, několika chromovaných prvků a decentního spoileru na víku kufru. Uvnitř čekají sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, kožený volant, Alcantarou potažené výplně dveří, lesklé černé plasty v oblasti středové konzole, výplní dveří a středového tunelu, chromované kliky dveří, osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce nebo nové pedály. Novinku skrývá tato Vesta i pod kapotou. Vůbec poprvé je u ní použita zážehová osmnáctistovka o výkonu 90 kW (122 k) v kombinaci s robotizovanou převodovkou, známá z crossoveru XRAY.
S Vestou Signature jste se na našich stránkách mohli již jednou setkat. Teprve teď ale Lada vypustila oficiální sadu snímků a informací o sedanu s délkou prodlouženou o 20 centimetrů. To se podepsalo na délce zadních dveří, ale především na prostor pro nohy zadních cestujících, kam celá hodnota šla. Zároveň jsou vzadu místo trojmístné lavice dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami, pro maximální komfort má Signature také dodatečně namontované zvukové izolace. Jinak je vůz dělaný víceméně na míru každému individuálnímu zákazníkovi, čemuž se i vzhledem k prodloužené délce nejde moc divit. Vestu Signature si spíše než běžný zákazník pořídí nějaký manažér nebo například člen státní správy. S nadsázkou by se dalo říct, že tohle auto má potenciál vytvořit zajímavou a levnější manažerskou alternativu k BMW a Volkswagenu (minimálně tedy v Rusku).
Budoucí zákazník si bude moci zvolit barvu čalounění kabiny či provedení dekoračních ploch. Sedadla mohou být čalouněna textilií, daleko častěji ale určitě uvidíme nabízenou perforovanou kůži. Perforovaný kožený potah mají i výplně dveří, klasickou useň používají volant, řadící páka nebo loketní opěrka. Chybět pochopitelně nebude vyhřívání sedadel nebo multimediální systém poslední generace. Jako takovou třešničku na dortu nabízí Lada také kovovou plaketu s vlastnoručním podpisem majitele.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.