Vedle zájemců o dostupného konkurenta Golfu, Astry nebo Rapidu myslí Lada i na ty, kteří chtějí něco víc. Proto v Moskvě vystavuje dvě verze Vesty, jež by mohly uspokojit i náročnějšího zákazníka. Jedna z nich má navíc prodloužený rozvor.
Lada Vesta se představila loni jako první z řady moderních produktů AvtoVAZu, s nimiž by Rusové rádi prorazili i v Evropě. Zachována by měla zůstat dostupná cenovka, což ale úplně není cílem dvou nových verzí Exclusive a Signature. Tedy, v porovnání s podobně vybavenými vozy bude cena stále relativně malá, v rámci modelové nabídky ale plní roli naprostého vrcholu. Obyčejnější je z této dvojice Vesta Exclusive, kterou poznáte podle 17palcových kol, několika chromovaných prvků a decentního spoileru na víku kufru. Uvnitř čekají sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, kožený volant, Alcantarou potažené výplně dveří, lesklé černé plasty v oblasti středové konzole, výplní dveří a středového tunelu, chromované kliky dveří, osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce nebo nové pedály. Novinku skrývá tato Vesta i pod kapotou. Vůbec poprvé je u ní použita zážehová osmnáctistovka o výkonu 90 kW (122 k) v kombinaci s robotizovanou převodovkou, známá z crossoveru XRAY.
S Vestou Signature jste se na našich stránkách mohli již jednou setkat. Teprve teď ale Lada vypustila oficiální sadu snímků a informací o sedanu s délkou prodlouženou o 20 centimetrů. To se podepsalo na délce zadních dveří, ale především na prostor pro nohy zadních cestujících, kam celá hodnota šla. Zároveň jsou vzadu místo trojmístné lavice dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami, pro maximální komfort má Signature také dodatečně namontované zvukové izolace. Jinak je vůz dělaný víceméně na míru každému individuálnímu zákazníkovi, čemuž se i vzhledem k prodloužené délce nejde moc divit. Vestu Signature si spíše než běžný zákazník pořídí nějaký manažér nebo například člen státní správy. S nadsázkou by se dalo říct, že tohle auto má potenciál vytvořit zajímavou a levnější manažerskou alternativu k BMW a Volkswagenu (minimálně tedy v Rusku).
Budoucí zákazník si bude moci zvolit barvu čalounění kabiny či provedení dekoračních ploch. Sedadla mohou být čalouněna textilií, daleko častěji ale určitě uvidíme nabízenou perforovanou kůži. Perforovaný kožený potah mají i výplně dveří, klasickou useň používají volant, řadící páka nebo loketní opěrka. Chybět pochopitelně nebude vyhřívání sedadel nebo multimediální systém poslední generace. Jako takovou třešničku na dortu nabízí Lada také kovovou plaketu s vlastnoručním podpisem majitele.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.