Maniakální sny by měly jít stranou. Tahle RS7 Avant je pouhou je iluzí, jenž by však uměla přilákat pěknou řádku klientů k prodejcům Audi.
Vše má na svědomí slavný designér Theophilus Chin. Ten se rozhodl otestovat své dovednosti a udělat z klasické RS7 Sportback praktičtější verzi Avant. Proč? Protože v roce 2011 ztvárnil koncept A7 Avant a právě z něho tentokrát vycházel.
Můžete si myslet, že A7 je synonymem pro špičkové technologie, jenže v roce 2012 měl 2,8litrový motor FSI s výkonem 204 koňských sil. To je méně, než vrcholná verze Hyundaie Elantra. A co víc, na krátký čas byla k dispozici pro A7 převodovka Multitronic CVT, až později ji nahradil lepší S tronic se sedmi stupni.
V současné době je RS7 téměř třikrát výkonnější než verze s motorem 2,8 FSI. Dokonce je rychlejší než Ferrari 458 Italia a Dodge Viper. Ano, nenabídne sice tolik zábavy jako výše zmíněná dvojice, ale pro několikaset kilometrový přelet po dálnici to bohatě stačí.
A co vlastně říkáte na RS7 Avant? Líbí se vám? Nebo jste zastáncem toho, že "ásedmička" a verze kombi k sobě prostě nejdou. U možné úvaze vedení Audi vyrobit něco podobného pak svědčí koncept Prologue Avant.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.