Maniakální sny by měly jít stranou. Tahle RS7 Avant je pouhou je iluzí, jenž by však uměla přilákat pěknou řádku klientů k prodejcům Audi.
Vše má na svědomí slavný designér Theophilus Chin. Ten se rozhodl otestovat své dovednosti a udělat z klasické RS7 Sportback praktičtější verzi Avant. Proč? Protože v roce 2011 ztvárnil koncept A7 Avant a právě z něho tentokrát vycházel.
Můžete si myslet, že A7 je synonymem pro špičkové technologie, jenže v roce 2012 měl 2,8litrový motor FSI s výkonem 204 koňských sil. To je méně, než vrcholná verze Hyundaie Elantra. A co víc, na krátký čas byla k dispozici pro A7 převodovka Multitronic CVT, až později ji nahradil lepší S tronic se sedmi stupni.
V současné době je RS7 téměř třikrát výkonnější než verze s motorem 2,8 FSI. Dokonce je rychlejší než Ferrari 458 Italia a Dodge Viper. Ano, nenabídne sice tolik zábavy jako výše zmíněná dvojice, ale pro několikaset kilometrový přelet po dálnici to bohatě stačí.
A co vlastně říkáte na RS7 Avant? Líbí se vám? Nebo jste zastáncem toho, že "ásedmička" a verze kombi k sobě prostě nejdou. U možné úvaze vedení Audi vyrobit něco podobného pak svědčí koncept Prologue Avant.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?