Volkswagen se aktuálně nemusí vypořádávat jen s Dieselgate a odstávkou výroby Golfu a Passatu, ale i masivním únikem nových modelů. Na internet se totiž během dneška dostaly hned tři důležité novinky příštích několika měsíců.
Ačkoliv musí Volkswagen šetřit kde se dá, v představování nových aut nikterak nepolevuje. Už do Paříže tak chystá nejen nový koncept elektromobilu, ale třeba také facelift Golfu. Ten měl zůstat tajemstvím ještě několik týdnů, díky holandskému AutoBlogu si omlazený bestseller můžeme pohlédnout už dnes a nutno podotknout, že nějakou revoluci nečekejte. Minimálně designově totiž Volkswagen pouze lehce upravil nárazníky, přední světla pak dostala novou optiku se zakřivenými pásky LED diod. Vedle standardního hatchbacku a kombi unikla i sportovní verze GTI, u níž ale najdete prakticky ty stejné změny, jen v ostřejším hávu. Do kabiny by se měl nastěhovat větší displej multimediálního systému a možná i ovládání prostřednictvím gest. Na potvrzení si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Nejde ale o jediný dnešní únik nového Volkswagenu. AutoBlog.nl zveřejnil také snímky čtyřdveřového kupé CC, o jehož testování jste se mohli dočíst již včera. Asi není překvapením, že design víceméně kopíruje koncept Sport Coupé GTE, připomíná ale také nový Passat nebo Phideon. Ostatně předchozí generace z Passatu vycházela a chvíli nesla i jeho jméno. Novinka bude stát na platformě MQB s délkou kolem 4,8 metru. Pod kapotou se objeví to nejlepší z koncernové nabídky, dá se tedy čekat zážehový šestiválec TSI, dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI nebo plug-in hybridní ústrojí GTE, známé vedle výše zmíněného konceptu i z Passatu. Premiéra vozu je údajně naplánována na příští rok do Ženevy, prodeje pak začnou koncem roku.
Stranou zájmu nesmí pochopitelně zůstat ani segment SUV. Tam již za pár dnů s velkou slávou zamíří Škoda Kodiaq, i ona však dostane sourozence s logem VW na kapotě. Půjde o model Teramont (podobu známe opět díky AutoBlogu.nl), jehož předobrazem je už tři roky starý koncept CrossBlue. Auto je primárně určeno pro USA a Čínu, vyloučen ale není ani jeho příchod do Evropy. SUV s délkou kolem 4,7 metru bude samozřejmě využívat služeb modulární platformy MQB. Do interiéru se vejde až sedm cestujících, palubní deska by podle zákulisních informací měla být dost ovlivněna již zmíněným Kodiaqem. V motorovém prostoru se vzhledem k cílovým trhům dočkáme i atmosférického zážehového šestiválce, v případě příchodu do Evropy jsou tutovkou motory TSI nebo dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI. Premiéra by se měla odehrát v listopadu v Los Angeles.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!