Volkswagen se aktuálně nemusí vypořádávat jen s Dieselgate a odstávkou výroby Golfu a Passatu, ale i masivním únikem nových modelů. Na internet se totiž během dneška dostaly hned tři důležité novinky příštích několika měsíců.
Ačkoliv musí Volkswagen šetřit kde se dá, v představování nových aut nikterak nepolevuje. Už do Paříže tak chystá nejen nový koncept elektromobilu, ale třeba také facelift Golfu. Ten měl zůstat tajemstvím ještě několik týdnů, díky holandskému AutoBlogu si omlazený bestseller můžeme pohlédnout už dnes a nutno podotknout, že nějakou revoluci nečekejte. Minimálně designově totiž Volkswagen pouze lehce upravil nárazníky, přední světla pak dostala novou optiku se zakřivenými pásky LED diod. Vedle standardního hatchbacku a kombi unikla i sportovní verze GTI, u níž ale najdete prakticky ty stejné změny, jen v ostřejším hávu. Do kabiny by se měl nastěhovat větší displej multimediálního systému a možná i ovládání prostřednictvím gest. Na potvrzení si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Nejde ale o jediný dnešní únik nového Volkswagenu. AutoBlog.nl zveřejnil také snímky čtyřdveřového kupé CC, o jehož testování jste se mohli dočíst již včera. Asi není překvapením, že design víceméně kopíruje koncept Sport Coupé GTE, připomíná ale také nový Passat nebo Phideon. Ostatně předchozí generace z Passatu vycházela a chvíli nesla i jeho jméno. Novinka bude stát na platformě MQB s délkou kolem 4,8 metru. Pod kapotou se objeví to nejlepší z koncernové nabídky, dá se tedy čekat zážehový šestiválec TSI, dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI nebo plug-in hybridní ústrojí GTE, známé vedle výše zmíněného konceptu i z Passatu. Premiéra vozu je údajně naplánována na příští rok do Ženevy, prodeje pak začnou koncem roku.
Stranou zájmu nesmí pochopitelně zůstat ani segment SUV. Tam již za pár dnů s velkou slávou zamíří Škoda Kodiaq, i ona však dostane sourozence s logem VW na kapotě. Půjde o model Teramont (podobu známe opět díky AutoBlogu.nl), jehož předobrazem je už tři roky starý koncept CrossBlue. Auto je primárně určeno pro USA a Čínu, vyloučen ale není ani jeho příchod do Evropy. SUV s délkou kolem 4,7 metru bude samozřejmě využívat služeb modulární platformy MQB. Do interiéru se vejde až sedm cestujících, palubní deska by podle zákulisních informací měla být dost ovlivněna již zmíněným Kodiaqem. V motorovém prostoru se vzhledem k cílovým trhům dočkáme i atmosférického zážehového šestiválce, v případě příchodu do Evropy jsou tutovkou motory TSI nebo dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI. Premiéra by se měla odehrát v listopadu v Los Angeles.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.