Vzpomínáte si na sportovní kupé Concept GTE z loňského autosalonu v Ženevě? Jak se dalo očekávat, právě to bude základem nové generace Volkswagenu CC.
Nová generace Passatu s karoserií kupé a označením CC přijde na trh za dva roky. Na veřejnosti byl zachycen zamaskovaný prototyp ve společnosti nového Fordu Focus RS na silnicích v okolí okruhu Nurburgring. Otákzou ale je, co se skrývalo pod kapotou. Pokud bychom vycházeli z konceptu Concept GTE, pak by to mohla být benzinová jednotka 3,0 V6 TSI s výkonem 300 koní.
To je na chlup stejně, kolik nabídne ostrý Golf R s jeho 2,0litrovým čtyřválcem TSI. Důležitý je však fakt, že vozidlo má další dva elektromotory, na každé nápravě je umístěn jeden. Díky tomu se vlastně jedná o čtyřkolku se silným benzinovým motorem.
Předchozí zprávy naznačují, že zcela nový CC dostane karoserii typu fastback. Ve výsledku se pak bude jednat o konkurenta pro BMW řady 4 Gran Coupé. Nový Volkswagen CC pak dostane zadní výklopné dveře, díky nimž dá majitel do kufru i rozměrnější předměty. Samozřejmostí je použití platformy MQB, s čím souvisí i nabídka motorů.
Počítat tak lze s motorem 2.0 BiTDI s výkonem 240 koňských sil, stejně tak s jednotkou benzinového dvoulitru s výkonem 280 koní. V konečné fázi se pak může stát to, že nový CC se stane vlajkovou lodí značky. Tedy aspoň do doby, než dorazí nová generace Phaetonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.