Vzpomínáte si na sportovní kupé Concept GTE z loňského autosalonu v Ženevě? Jak se dalo očekávat, právě to bude základem nové generace Volkswagenu CC.
Nová generace Passatu s karoserií kupé a označením CC přijde na trh za dva roky. Na veřejnosti byl zachycen zamaskovaný prototyp ve společnosti nového Fordu Focus RS na silnicích v okolí okruhu Nurburgring. Otákzou ale je, co se skrývalo pod kapotou. Pokud bychom vycházeli z konceptu Concept GTE, pak by to mohla být benzinová jednotka 3,0 V6 TSI s výkonem 300 koní.
To je na chlup stejně, kolik nabídne ostrý Golf R s jeho 2,0litrovým čtyřválcem TSI. Důležitý je však fakt, že vozidlo má další dva elektromotory, na každé nápravě je umístěn jeden. Díky tomu se vlastně jedná o čtyřkolku se silným benzinovým motorem.
Předchozí zprávy naznačují, že zcela nový CC dostane karoserii typu fastback. Ve výsledku se pak bude jednat o konkurenta pro BMW řady 4 Gran Coupé. Nový Volkswagen CC pak dostane zadní výklopné dveře, díky nimž dá majitel do kufru i rozměrnější předměty. Samozřejmostí je použití platformy MQB, s čím souvisí i nabídka motorů.
Počítat tak lze s motorem 2.0 BiTDI s výkonem 240 koňských sil, stejně tak s jednotkou benzinového dvoulitru s výkonem 280 koní. V konečné fázi se pak může stát to, že nový CC se stane vlajkovou lodí značky. Tedy aspoň do doby, než dorazí nová generace Phaetonu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.