V Evropě je za konkurenta Nissan Juke z portfolia Kie považován model Soul. Pokud se ale podíváme na nabídku Jihokorejců napříč světovými trhy, najdeme minimálně jednoho vhodnějšího kandidáta. Tím je model KX3, jehož se aktuálně Kia rozhodla omladit po necelých dvou letech na trhu.
Kia KX3 se poprvé ukázala loni v únoru, jen o měsíc později pak joint venture Dongfeng Yueda Kia spustilo výrobu SUV pro čínský trh. Ano, jinde zatím vůz nekoupíte. S nadcházejícím autosalonem v Čcheng-tu se korejská automobilka rozhodla pro drobnou plastiku 4270 milimetrů dlouhého modelu s rozvorem 2590 milimetrů. Čekáte-li ale výrazné změny, nejspíše budete zklamaní. KX3 i nadále dost silně připomíná větší Sportage (v Číně známá jako KX5), zároveň je jasně viditelný podpis Petera Schreyera.
To znamená především masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která však pro nový modelový rok dostala chromované horizontální lamely. Také již neústí v úzké pásky LED diod pro denní svícení, ty jsou nově součástí předního nárazníku a mají vertikální umístění. Jen těsně vedle nich jsou decentní kulaté mlhovky, nahrazující předchozí lichoběžníky. Nový je ostatně celý nárazník se stříbrnou lištou a dobrodružně se tvářícím stříbrným segmentem vespod. Zadní část se může pochlubit novým nárazníkem s výrazněji tvarovaným a stříbrně lakovaným difuzorem. Jinak si ovšem zachovala velká LED světla i menší okno.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je ale změn rovněž minimum. Postřehnout je dokonce bez osobní zkušenosti nepůjde. Kia totiž slibuje kvalitnější plasty a čalounění, základní rozvržení se středovou konzolí, které dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka, ale zůstává. Některé verze pak pro sportovní nádech mohou dostat červené linky kolem výdechů ventilace nebo prošívání ve stejném odstínu. Nic se nemění ani pod kapotou, základem tak zůstává atmosférická šestnáctistovka o výkonu 92 kW (125 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed nabídky stojí 1.6 T-GDI o výkonu 118 kW (160 k) s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vrchol pak představuje dvoulitr s výkonem 118 kW (160 k), pohonem předních nebo všech kol a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.