Korejský Juke omládl, Kia KX3 však do Evropy nepřijde

ar6, 29. srpna 2016, 03:15 Google+

V Evropě je za konkurenta Nissan Juke z portfolia Kie považován model Soul. Pokud se ale podíváme na nabídku Jihokorejců napříč světovými trhy, najdeme minimálně jednoho vhodnějšího kandidáta. Tím je model KX3, jehož se aktuálně Kia rozhodla omladit po necelých dvou letech na trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia KX3 podstoupila decentní omlazovací kúru.

Kia KX3 podstoupila decentní omlazovací kúru. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Kia KX3 se poprvé ukázala loni v únoru, jen o měsíc později pak joint venture Dongfeng Yueda Kia spustilo výrobu SUV pro čínský trh. Ano, jinde zatím vůz nekoupíte. S nadcházejícím autosalonem v Čcheng-tu se korejská automobilka rozhodla pro drobnou plastiku 4270 milimetrů dlouhého modelu s rozvorem 2590 milimetrů. Čekáte-li ale výrazné změny, nejspíše budete zklamaní. KX3 i nadále dost silně připomíná větší Sportage (v Číně známá jako KX5), zároveň je jasně viditelný podpis Petera Schreyera.

To znamená především masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která však pro nový modelový rok dostala chromované horizontální lamely. Také již neústí v úzké pásky LED diod pro denní svícení, ty jsou nově součástí předního nárazníku a mají vertikální umístění. Jen těsně vedle nich jsou decentní kulaté mlhovky, nahrazující předchozí lichoběžníky. Nový je ostatně celý nárazník se stříbrnou lištou a dobrodružně se tvářícím stříbrným segmentem vespod. Zadní část se může pochlubit novým nárazníkem s výrazněji tvarovaným a stříbrně lakovaným difuzorem. Jinak si ovšem zachovala velká LED světla i menší okno.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde je ale změn rovněž minimum. Postřehnout je dokonce bez osobní zkušenosti nepůjde. Kia totiž slibuje kvalitnější plasty a čalounění, základní rozvržení se středovou konzolí, které dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka, ale zůstává. Některé verze pak pro sportovní nádech mohou dostat červené linky kolem výdechů ventilace nebo prošívání ve stejném odstínu. Nic se nemění ani pod kapotou, základem tak zůstává atmosférická šestnáctistovka o výkonu 92 kW (125 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed nabídky stojí 1.6 T-GDI o výkonu 118 kW (160 k) s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vrchol pak představuje dvoulitr s výkonem 118 kW (160 k), pohonem předních nebo všech kol a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Vytisknout

Diskuze: Korejský Juke omládl, Kia KX3 však do Evropy nepřijde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla Motors představuje aktuálně nejrychlejší auto na světě.

Aktuálně nejrychlejší auto na světě? To se budete divit

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud