V Evropě je za konkurenta Nissan Juke z portfolia Kie považován model Soul. Pokud se ale podíváme na nabídku Jihokorejců napříč světovými trhy, najdeme minimálně jednoho vhodnějšího kandidáta. Tím je model KX3, jehož se aktuálně Kia rozhodla omladit po necelých dvou letech na trhu.
Kia KX3 se poprvé ukázala loni v únoru, jen o měsíc později pak joint venture Dongfeng Yueda Kia spustilo výrobu SUV pro čínský trh. Ano, jinde zatím vůz nekoupíte. S nadcházejícím autosalonem v Čcheng-tu se korejská automobilka rozhodla pro drobnou plastiku 4270 milimetrů dlouhého modelu s rozvorem 2590 milimetrů. Čekáte-li ale výrazné změny, nejspíše budete zklamaní. KX3 i nadále dost silně připomíná větší Sportage (v Číně známá jako KX5), zároveň je jasně viditelný podpis Petera Schreyera.
To znamená především masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která však pro nový modelový rok dostala chromované horizontální lamely. Také již neústí v úzké pásky LED diod pro denní svícení, ty jsou nově součástí předního nárazníku a mají vertikální umístění. Jen těsně vedle nich jsou decentní kulaté mlhovky, nahrazující předchozí lichoběžníky. Nový je ostatně celý nárazník se stříbrnou lištou a dobrodružně se tvářícím stříbrným segmentem vespod. Zadní část se může pochlubit novým nárazníkem s výrazněji tvarovaným a stříbrně lakovaným difuzorem. Jinak si ovšem zachovala velká LED světla i menší okno.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je ale změn rovněž minimum. Postřehnout je dokonce bez osobní zkušenosti nepůjde. Kia totiž slibuje kvalitnější plasty a čalounění, základní rozvržení se středovou konzolí, které dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka, ale zůstává. Některé verze pak pro sportovní nádech mohou dostat červené linky kolem výdechů ventilace nebo prošívání ve stejném odstínu. Nic se nemění ani pod kapotou, základem tak zůstává atmosférická šestnáctistovka o výkonu 92 kW (125 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed nabídky stojí 1.6 T-GDI o výkonu 118 kW (160 k) s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vrchol pak představuje dvoulitr s výkonem 118 kW (160 k), pohonem předních nebo všech kol a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.