Ačkoliv Renault vyrábí už přes 40 let sportovní malé hatchbacky, na zběsilé Twingo RS se nakonec vůbec nedostane. Důvodem jsou různé problémy s vývojem.
Ke všemu se vyjádřil Patrice Ratti, vedoucí divize Renault Sport, který se v rozhovoru pro britský Autocar rozpovídal o tom, proč je vlastně Twingo RS čistou utopií. Doslova řekl: "je to téměř nemožné ". Tím nemožné chtěl říci, že Twingo RS by potřebovalo výkon okolo 150 koní, což představuje nejrůznější problémy.
Podle něj už nezbývá příliš mnoho prostoru pro navýšení stávajícího výkonu. "Chcete-li získat tříválcový motor s výkonem 150 koní, znamenalo by to kompletní přepracování jednotky. To se v tomto okamžiku jeví jako velmi nákladné. "Vzhledem k těmto okolnostem pak bude kdekdo zarmoucen touto zprávou, protože předchozí generace Renaultu Twingo RS atmosférickým čtyřválcem o výkonu 133 koní byla malou motokárou".
V současnosti je téméř nemožné vydolovat z 0,9litrového tříválce takovou porci koní. Maximem je 111 koní od společnosti Brabus, která svoje kouzla představila na Smartu Forfour Brabus. Nic není nemožné, ale stávající situace zkrátka nepřeje další generaci zběsilého Twinga. Nezbývá tak, než se v případě zájmu poohlédnout u konkurence, nebo koupit větší Clio RS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?