Ačkoliv Renault vyrábí už přes 40 let sportovní malé hatchbacky, na zběsilé Twingo RS se nakonec vůbec nedostane. Důvodem jsou různé problémy s vývojem.
Ke všemu se vyjádřil Patrice Ratti, vedoucí divize Renault Sport, který se v rozhovoru pro britský Autocar rozpovídal o tom, proč je vlastně Twingo RS čistou utopií. Doslova řekl: "je to téměř nemožné ". Tím nemožné chtěl říci, že Twingo RS by potřebovalo výkon okolo 150 koní, což představuje nejrůznější problémy.
Podle něj už nezbývá příliš mnoho prostoru pro navýšení stávajícího výkonu. "Chcete-li získat tříválcový motor s výkonem 150 koní, znamenalo by to kompletní přepracování jednotky. To se v tomto okamžiku jeví jako velmi nákladné. "Vzhledem k těmto okolnostem pak bude kdekdo zarmoucen touto zprávou, protože předchozí generace Renaultu Twingo RS atmosférickým čtyřválcem o výkonu 133 koní byla malou motokárou".
V současnosti je téméř nemožné vydolovat z 0,9litrového tříválce takovou porci koní. Maximem je 111 koní od společnosti Brabus, která svoje kouzla představila na Smartu Forfour Brabus. Nic není nemožné, ale stávající situace zkrátka nepřeje další generaci zběsilého Twinga. Nezbývá tak, než se v případě zájmu poohlédnout u konkurence, nebo koupit větší Clio RS.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?