Klasický kabriolet řady ForTwo Smart před nějakou dobou uvedl. Rozhodně ale nejde o poslední verzi nejmenšího vozu na trhu s plátěnou střechou. Nově je plátno dostupné také pro uzavřenou variantu kupé, jen postrádá elektrické stahování.
Až dodnes byly role v nabídce Smartu ForTwo jasně rozdělené – plátěnou střechu nabídl kabriolet, pevnou zase kupé. S příchodem dílčích změn ale toto rozdělení tak trochu přestává platit, protože i kupé dostává plátěnou střechu. Ta nabízí specifický vzhled, zároveň ale není stahovací. Pro nižší linie výbavy se stává standardní výbavou, linie Proxy a modely od Brabusu ji mají jako bezplatně volitelnou výbavu, protože by majitel přišel o jinak sériovou prosklenou střechu s ochranou proti slunci. A když je řeč o střeše, sluší se také zmínit, že plátno u kabrioletu může být nově světle béžové nebo hnědé. Oba odstíny jsou součástí programu Brabus tailor made, cena jednoho je 996 eur (cca 27 000 korun).
Mezi další novinky se řadí červená metalíza Cadmium pro masku chladiče čtyřmístného modelu ForFour, což mimo jiné znamená, že celé auto je možné objednat si v jedné barvě. Pro linie Passion a Prime vychází lak na 60 eur (cca 1620 korun), pro verze Proxy a Brabus je nabízen mezi bezpříplatkovou výbavou. Balíček LED & Sensor za 550 eur (cca 15 000 korun) má nově mlhovky s přisvěcováním do zatáček. Všechny modely také přicházejí se zádržným systémem i-Size pro dětskou sedačku, který je jakousi evolucí běžně používaného systému Isofix. U řady ForTwo je vpředu na sedadle spolujezdce, ForFour jej má na zadních sedadlech.
Kvůli možná záměně jména s balíčkem Brabus Sports se nyní paket Sports jmenuje Sleek Style. Jeho součástí jsou i nadále 16palcová litá kola v černé barvě, o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek, výfukový systém s chromovanými koncovkami, tříramenný multifunkční sportovní kožený volant a pedály z kartáčované nerezové oceli s gumovými ploškami. Cena těchto prvků je 650 euro (cca 17 600 korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?