U BMW se chystají změny. Za měsíc totiž skončí výroba populárního a v po generační výměně ne příliš vzhledného roadsteru Z4.
V počátku to byl přitom jízdně povedený, leč málo prodávaný model. Nechyběla mu dynamika, lehkost a velká porce zábavy. Jenže postupem času se vše mění a změny se bohužel dotkly i Z4ky. Opravdové fajnšmekry mohla zaujmout ostrá edice Z4 M s technikou převzatou z BMW M3 (E46).
Právě generační výměna však způsobila, že z vozu se stal neforemný tučný kabriolet. Pod kapotou se objevil sice atmosférický šestiválec, jenže na druhém spektru nabídky stál benzinový čtyřválec s označením sDrive18i. To prostě k tomuhle auto nikdy jít nemohlo.
A jelikož zájem o tohle BMW logicky začal upadat, podle německého BMW blogu se za měsíc dočká ukončení produkce. Dokonce se uvádí, že Z4ka nedostane žádného přímého nástupce. Tím bude defacto až větší a technologicky vyspělejší Z5, jenže ta spíš vyplní mezeru v nabídce, neež aby byla přímým nástupcem. Ze dříve populárního a řidičsky zábavného kabria se tak stane jen vzpomínka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.