U BMW se chystají změny. Za měsíc totiž skončí výroba populárního a v po generační výměně ne příliš vzhledného roadsteru Z4.
V počátku to byl přitom jízdně povedený, leč málo prodávaný model. Nechyběla mu dynamika, lehkost a velká porce zábavy. Jenže postupem času se vše mění a změny se bohužel dotkly i Z4ky. Opravdové fajnšmekry mohla zaujmout ostrá edice Z4 M s technikou převzatou z BMW M3 (E46).
Právě generační výměna však způsobila, že z vozu se stal neforemný tučný kabriolet. Pod kapotou se objevil sice atmosférický šestiválec, jenže na druhém spektru nabídky stál benzinový čtyřválec s označením sDrive18i. To prostě k tomuhle auto nikdy jít nemohlo.
A jelikož zájem o tohle BMW logicky začal upadat, podle německého BMW blogu se za měsíc dočká ukončení produkce. Dokonce se uvádí, že Z4ka nedostane žádného přímého nástupce. Tím bude defacto až větší a technologicky vyspělejší Z5, jenže ta spíš vyplní mezeru v nabídce, neež aby byla přímým nástupcem. Ze dříve populárního a řidičsky zábavného kabria se tak stane jen vzpomínka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?