Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

ar6, 9. července 2016, 12:52 Google+

Porazit na evropském trhu luxusní limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu se snažilo a snaží několik značek již řadu let. Úspěchy jsou poměrně nevalné, Jaguar XJ nebo Lexus LS jsou tak odsouzeni do rolí zajímavých a neokoukaných alternativ. Tam nevyhnutelně míří i Cadillac CT6, který je dalším z řady nových modelů americké automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci.

Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci. | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Hlavním trumfem Cadillacu CT6 v boji s německou přesilou je vzhled karosérie. Ten je typicky americký s velkou přední maskou, dlouhou kapotou (ale krátkým předním převisem) a snad ještě delším zadním převisem. Hlavní LED světla jsou díky diodám denního svícení protažená hluboko do nárazníku, vzadu naopak čekají vertikálně umístěné lampy, pochopitelně také s LED diodami. Čtveřice koncovek výfuku naznačuje, že tady teda žádný čtyřválec nebo diesel nenajdete, o tom však ale později.

Leštěná kola k mohutnému profilu tak nějak patří a dodávají Cadillacu tu pravou auru mafiánského korábu. Ještě zatmavit skla, pořídit si černou karosérii a SPZ ve tvaru „MAFIA 007.“ Zpět ale k samotnému autu, jehož karosérie nabízí i celohliníkové díly, díky nimž je lehčí a tužší než u Audi A6 nebo BMW řady 5. V kombinaci s novou platformou, využívající třináct různých hliníkových slitin, je CT6 o 99 kilogramů lehčí než srovnatelné auto s prvky z vysokopevnostní oceli.

5184 milimetrů a 3109 milimetrů. Ne, to nejsou magická čísla nebo tahy do loterie, ale délka a rozvor Cadillacu CT6. Že se Vám z fotek tak velký nezdá? Ani nám ne, ale Američan doslova klame tělem. Je jasné, že těchto hodnot budou těžit především cestující vzadu, kteří mají 1027 milimetrů pro nohy, 1427 milimetrů pro ramena a 965 milimetrů pro hlavy. Kufr s elektricky ovládaným víkem pojme 433 litrů. Vzadu to ale není jen o množství místa, ale i celkovém komfortu. CT6 má nastavitelná sedadla s upravitelnou tuhostí polštářů, masážními motorky, vyhříváním i odvětráváním. V loketní opěrce je ovládání dvou desetipalcových obrazovek v opěradlech předních sedadel, stejně jako porty USB a HDMI

Palubní deska je, jak se na americké auto sluší, mohutná. Jejím hlavním prvkem je 10,2palcový displej multimediálního systému CUE, jehož ovládání probíhá pomocí dotyku nebo touchpadu na středovém tunelu. Digitalizace se dočkal přístrojový panel, standardem bude rovněž bezdrátová nabíječka a modul OnStar s Wi-Fi hotspotem a LTE připojením. Kompletní čalounění obstarává kůže Opus, čtyřzónová klimatizace umožňuje individuální nastavení teploty pro každého z pasažérů (nejspíše se nepředpokládá jízda v pěti lidech), vzduch navíc může osvěžit jednou z nabízených vůní. Třešničkou na dortu je audiosystém Bose Panaray se 34 reproduktory.

V motorovém prostoru je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 307 kW (417 k) s točivým momentem 555 Nm. Vůbec poprvé se u přeplňovaného šestiválce objevuje možnost deaktivace válců, což spolu s osmistupňovým automatem pomáhá šetřit palivo. Poháněná jsou všechna kola. Na přání dostane CT6 řízení zadních kol, tlumiče Magnetic Ride Control a volič s režimy Tour, Snow/Ice a Sport. Natáčení zadních kol probíhá v obvyklém duchu, tedy v nízkých rychlostech se zadní náprava natáčí do protipohybu té přední, ve vyšších rychlostech je to však ve stejném směru jako vpředu. Efekt tohoto řešení je takový, že bez něj má CT6 poloměr otáčení 12,2 metru a s ním 11,3 metru.

Technické údaje

  3.0 V6 AWD
Výkon: 307 kW
Točivý moment: 555 Nm
Převodovka: 8 AT
Zrychlení: 5,7 s
Maximální rychlost: 240 km/h
Spotřeba: 9,6/9,8 l/100 km
Délka: 5184 mm
Šířka: 1880 mm
Výška: 1472 mm
Rozvor: 3109 mm
Kufr: 433 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro výbavu Platinum.

Asistenční systémy a elektronické pomocníky zastupují u CT6 360stupňový kamerový systém, noční vidění, schopné pomocí tepelných senzorů rozpoznat lidi nebo velká zvířata, couvací kamera v kombinaci s běžným zpětným zrcátkem nebo vylepšená detekce chodců. Na německém trhu budou k dispozici výbavové stupně Luxury a Platinum. První přijde na 73 500 eur (cca 1 986 000 korun), druhý na 94 500 eur (cca 2 554 000 korun). Prodeje se oficiálně rozběhnou pátého září letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

reklama

Doporučujeme

Možná podoba příští Toyoty Supra

Chystaná Toyota Supra už nebude to, co dřív. Stane se z ní hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

  2. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

  3. Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud