Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci.
Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci., foto: Cadillac
ar6 9. července 2016 12:52
Sdílej:

Porazit na evropském trhu luxusní limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu se snažilo a snaží několik značek již řadu let. Úspěchy jsou poměrně nevalné, Jaguar XJ nebo Lexus LS jsou tak odsouzeni do rolí zajímavých a neokoukaných alternativ. Tam nevyhnutelně míří i Cadillac CT6, který je dalším z řady nových modelů americké automobilky.

Hlavním trumfem Cadillacu CT6 v boji s německou přesilou je vzhled karosérie. Ten je typicky americký s velkou přední maskou, dlouhou kapotou (ale krátkým předním převisem) a snad ještě delším zadním převisem. Hlavní LED světla jsou díky diodám denního svícení protažená hluboko do nárazníku, vzadu naopak čekají vertikálně umístěné lampy, pochopitelně také s LED diodami. Čtveřice koncovek výfuku naznačuje, že tady teda žádný čtyřválec nebo diesel nenajdete, o tom však ale později.

Leštěná kola k mohutnému profilu tak nějak patří a dodávají Cadillacu tu pravou auru mafiánského korábu. Ještě zatmavit skla, pořídit si černou karosérii a SPZ ve tvaru „MAFIA 007.“ Zpět ale k samotnému autu, jehož karosérie nabízí i celohliníkové díly, díky nimž je lehčí a tužší než u Audi A6 nebo BMW řady 5. V kombinaci s novou platformou, využívající třináct různých hliníkových slitin, je CT6 o 99 kilogramů lehčí než srovnatelné auto s prvky z vysokopevnostní oceli.

5184 milimetrů a 3109 milimetrů. Ne, to nejsou magická čísla nebo tahy do loterie, ale délka a rozvor Cadillacu CT6. Že se Vám z fotek tak velký nezdá? Ani nám ne, ale Američan doslova klame tělem. Je jasné, že těchto hodnot budou těžit především cestující vzadu, kteří mají 1027 milimetrů pro nohy, 1427 milimetrů pro ramena a 965 milimetrů pro hlavy. Kufr s elektricky ovládaným víkem pojme 433 litrů. Vzadu to ale není jen o množství místa, ale i celkovém komfortu. CT6 má nastavitelná sedadla s upravitelnou tuhostí polštářů, masážními motorky, vyhříváním i odvětráváním. V loketní opěrce je ovládání dvou desetipalcových obrazovek v opěradlech předních sedadel, stejně jako porty USB a HDMI

Palubní deska je, jak se na americké auto sluší, mohutná. Jejím hlavním prvkem je 10,2palcový displej multimediálního systému CUE, jehož ovládání probíhá pomocí dotyku nebo touchpadu na středovém tunelu. Digitalizace se dočkal přístrojový panel, standardem bude rovněž bezdrátová nabíječka a modul OnStar s Wi-Fi hotspotem a LTE připojením. Kompletní čalounění obstarává kůže Opus, čtyřzónová klimatizace umožňuje individuální nastavení teploty pro každého z pasažérů (nejspíše se nepředpokládá jízda v pěti lidech), vzduch navíc může osvěžit jednou z nabízených vůní. Třešničkou na dortu je audiosystém Bose Panaray se 34 reproduktory.

V motorovém prostoru je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 307 kW (417 k) s točivým momentem 555 Nm. Vůbec poprvé se u přeplňovaného šestiválce objevuje možnost deaktivace válců, což spolu s osmistupňovým automatem pomáhá šetřit palivo. Poháněná jsou všechna kola. Na přání dostane CT6 řízení zadních kol, tlumiče Magnetic Ride Control a volič s režimy Tour, Snow/Ice a Sport. Natáčení zadních kol probíhá v obvyklém duchu, tedy v nízkých rychlostech se zadní náprava natáčí do protipohybu té přední, ve vyšších rychlostech je to však ve stejném směru jako vpředu. Efekt tohoto řešení je takový, že bez něj má CT6 poloměr otáčení 12,2 metru a s ním 11,3 metru.

Technické údaje

  3.0 V6 AWD Výkon: 307 kW Točivý moment: 555 Nm Převodovka: 8 AT Zrychlení: 5,7 s Maximální rychlost: 240 km/h Spotřeba: 9,6/9,8 l/100 km Délka: 5184 mm Šířka: 1880 mm Výška: 1472 mm Rozvor: 3109 mm Kufr: 433 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro výbavu Platinum.

Asistenční systémy a elektronické pomocníky zastupují u CT6 360stupňový kamerový systém, noční vidění, schopné pomocí tepelných senzorů rozpoznat lidi nebo velká zvířata, couvací kamera v kombinaci s běžným zpětným zrcátkem nebo vylepšená detekce chodců. Na německém trhu budou k dispozici výbavové stupně Luxury a Platinum. První přijde na 73 500 eur (cca 1 986 000 korun), druhý na 94 500 eur (cca 2 554 000 korun). Prodeje se oficiálně rozběhnou pátého září letošního roku.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.