Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

ar6, 9. července 2016, 12:52 Google+

Porazit na evropském trhu luxusní limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu se snažilo a snaží několik značek již řadu let. Úspěchy jsou poměrně nevalné, Jaguar XJ nebo Lexus LS jsou tak odsouzeni do rolí zajímavých a neokoukaných alternativ. Tam nevyhnutelně míří i Cadillac CT6, který je dalším z řady nových modelů americké automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci.

Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci. | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Hlavním trumfem Cadillacu CT6 v boji s německou přesilou je vzhled karosérie. Ten je typicky americký s velkou přední maskou, dlouhou kapotou (ale krátkým předním převisem) a snad ještě delším zadním převisem. Hlavní LED světla jsou díky diodám denního svícení protažená hluboko do nárazníku, vzadu naopak čekají vertikálně umístěné lampy, pochopitelně také s LED diodami. Čtveřice koncovek výfuku naznačuje, že tady teda žádný čtyřválec nebo diesel nenajdete, o tom však ale později.

Leštěná kola k mohutnému profilu tak nějak patří a dodávají Cadillacu tu pravou auru mafiánského korábu. Ještě zatmavit skla, pořídit si černou karosérii a SPZ ve tvaru „MAFIA 007.“ Zpět ale k samotnému autu, jehož karosérie nabízí i celohliníkové díly, díky nimž je lehčí a tužší než u Audi A6 nebo BMW řady 5. V kombinaci s novou platformou, využívající třináct různých hliníkových slitin, je CT6 o 99 kilogramů lehčí než srovnatelné auto s prvky z vysokopevnostní oceli.

5184 milimetrů a 3109 milimetrů. Ne, to nejsou magická čísla nebo tahy do loterie, ale délka a rozvor Cadillacu CT6. Že se Vám z fotek tak velký nezdá? Ani nám ne, ale Američan doslova klame tělem. Je jasné, že těchto hodnot budou těžit především cestující vzadu, kteří mají 1027 milimetrů pro nohy, 1427 milimetrů pro ramena a 965 milimetrů pro hlavy. Kufr s elektricky ovládaným víkem pojme 433 litrů. Vzadu to ale není jen o množství místa, ale i celkovém komfortu. CT6 má nastavitelná sedadla s upravitelnou tuhostí polštářů, masážními motorky, vyhříváním i odvětráváním. V loketní opěrce je ovládání dvou desetipalcových obrazovek v opěradlech předních sedadel, stejně jako porty USB a HDMI

Palubní deska je, jak se na americké auto sluší, mohutná. Jejím hlavním prvkem je 10,2palcový displej multimediálního systému CUE, jehož ovládání probíhá pomocí dotyku nebo touchpadu na středovém tunelu. Digitalizace se dočkal přístrojový panel, standardem bude rovněž bezdrátová nabíječka a modul OnStar s Wi-Fi hotspotem a LTE připojením. Kompletní čalounění obstarává kůže Opus, čtyřzónová klimatizace umožňuje individuální nastavení teploty pro každého z pasažérů (nejspíše se nepředpokládá jízda v pěti lidech), vzduch navíc může osvěžit jednou z nabízených vůní. Třešničkou na dortu je audiosystém Bose Panaray se 34 reproduktory.

V motorovém prostoru je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 307 kW (417 k) s točivým momentem 555 Nm. Vůbec poprvé se u přeplňovaného šestiválce objevuje možnost deaktivace válců, což spolu s osmistupňovým automatem pomáhá šetřit palivo. Poháněná jsou všechna kola. Na přání dostane CT6 řízení zadních kol, tlumiče Magnetic Ride Control a volič s režimy Tour, Snow/Ice a Sport. Natáčení zadních kol probíhá v obvyklém duchu, tedy v nízkých rychlostech se zadní náprava natáčí do protipohybu té přední, ve vyšších rychlostech je to však ve stejném směru jako vpředu. Efekt tohoto řešení je takový, že bez něj má CT6 poloměr otáčení 12,2 metru a s ním 11,3 metru.

Technické údaje

  3.0 V6 AWD
Výkon: 307 kW
Točivý moment: 555 Nm
Převodovka: 8 AT
Zrychlení: 5,7 s
Maximální rychlost: 240 km/h
Spotřeba: 9,6/9,8 l/100 km
Délka: 5184 mm
Šířka: 1880 mm
Výška: 1472 mm
Rozvor: 3109 mm
Kufr: 433 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro výbavu Platinum.

Asistenční systémy a elektronické pomocníky zastupují u CT6 360stupňový kamerový systém, noční vidění, schopné pomocí tepelných senzorů rozpoznat lidi nebo velká zvířata, couvací kamera v kombinaci s běžným zpětným zrcátkem nebo vylepšená detekce chodců. Na německém trhu budou k dispozici výbavové stupně Luxury a Platinum. První přijde na 73 500 eur (cca 1 986 000 korun), druhý na 94 500 eur (cca 2 554 000 korun). Prodeje se oficiálně rozběhnou pátého září letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Možná podoba příští Toyoty Supra

Chystaná Toyota Supra už nebude to, co dřív. Stane se z ní hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud