Jednu dobu platila Lada Priora ze nejpopulárnější nové auto v Rusku a také nejlevnější nový sedan v Česku. Doba obou těchto nej je sice již dávno pryč, Prioru ale AvtoVAZ vyrábí dál. Jejío atraktivitu zvyšují postupné modernizace i speciální edice. Pro letošní rok to jsou modely Black a White Edition.
Lada Priora se ve výrobním programu ruské automobilky objevuje již od roku 2007, a přestože během posledních měsíců přišla o karosérie kombi, liftback i kupé, do důchodu se sedan ještě nechystá. Díky několika modernizacím do něj AvtoVAZ postupně implementoval prvky jako LED denní svícení, multimediální systém nebo robotizovaná převodovka. Atraktivitu pak ještě zvyšují nejrůznější limitované edice. V loňském roce to byla verze s bílou karosérií a černou střechou, letos to jsou pro změnu jednobarevné modely s výmluvným názvem Black Edition a White Edition.
Zatímco White Edition se pyšní bílým odstínem Cloud, Black Edition dostal černou Panther. Obě verze mají 15palcová litá kola a decentní zadní spoiler v barvě karosérie, chromovanou masku chladiče a kryty zrcátek a rámy bočních oken v černé barvě. Kabina zaujme lesklými černými dekory a sedadly s kontrastním prošíváním. Ve výbavě nechybí klimatizace, rádio, vyhřívaná sedadla a elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Pod kapotou je zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) s točivým momentem 148 Nm. Přes manuální pětistupňovou převodovkou jsou poháněna přední kola. Sedan s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, dosahuje 183 km/h a spotřebuje 6,8 l/100 km. Cena limitované série je 491 000 rublů (cca 186 000 korun).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.