Jednu dobu platila Lada Priora ze nejpopulárnější nové auto v Rusku a také nejlevnější nový sedan v Česku. Doba obou těchto nej je sice již dávno pryč, Prioru ale AvtoVAZ vyrábí dál. Jejío atraktivitu zvyšují postupné modernizace i speciální edice. Pro letošní rok to jsou modely Black a White Edition.
Lada Priora se ve výrobním programu ruské automobilky objevuje již od roku 2007, a přestože během posledních měsíců přišla o karosérie kombi, liftback i kupé, do důchodu se sedan ještě nechystá. Díky několika modernizacím do něj AvtoVAZ postupně implementoval prvky jako LED denní svícení, multimediální systém nebo robotizovaná převodovka. Atraktivitu pak ještě zvyšují nejrůznější limitované edice. V loňském roce to byla verze s bílou karosérií a černou střechou, letos to jsou pro změnu jednobarevné modely s výmluvným názvem Black Edition a White Edition.
Zatímco White Edition se pyšní bílým odstínem Cloud, Black Edition dostal černou Panther. Obě verze mají 15palcová litá kola a decentní zadní spoiler v barvě karosérie, chromovanou masku chladiče a kryty zrcátek a rámy bočních oken v černé barvě. Kabina zaujme lesklými černými dekory a sedadly s kontrastním prošíváním. Ve výbavě nechybí klimatizace, rádio, vyhřívaná sedadla a elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Pod kapotou je zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) s točivým momentem 148 Nm. Přes manuální pětistupňovou převodovkou jsou poháněna přední kola. Sedan s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, dosahuje 183 km/h a spotřebuje 6,8 l/100 km. Cena limitované série je 491 000 rublů (cca 186 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?