S C4 Cactus francouzský Citroën rozbil stereotypní designové vlny mezi malými crossovery, a i přes některé nedostatky dokázal pozitivně zaujmout širokou veřejnost. Nyní se v jeho šlépějích vydává třetí generace hatchbacku C3. Ta díky několika prvkům ve stylu SUV získala na robustnosti, ženský element typický pro předchůdce ale chybí.
Citroën C3 byl již od začátku své kariéry v roce 2002 brán jako hatchback víceméně pro ženské pokolení. Mohly za to především zaoblené tvary, v první generaci navíc nápadně připomínající legendární „kachnu“ 2CV. S příchodem C3 s pořadovým číslem tři je ale tomuto ženskému zaměření konec. Vnější vzhled totiž po vzoru Cactusu i nového Picassa pořádně zdrsněl, a i kvůli rozděleným světlometům (výše jsou umístěny LED diody denního svícení) připomíná pětidveřový hatchback malého buldočka. Přední část je celkově posazená výše a přidává autu na robustnosti. V tom má prsty jistě také plastem chráněná spodní část nárazníku, hravěji působí barevné okolí mlhovek.
Z profilu musí zákonitě zaujmout dvě věci. Tou prví jsou plastové obložení blatníků a bočních prahů, což jsou prvky ze světa crossoverů. A rozhodně nejsou jediné, stačí zamířit do spodní části dveří a uvidíte staré známé vzduchové kapsle Airbump z termoplastického polyuretanu. Jejich použití není tak rozsáhlé jako u Cactusu, přesto jsou stále velmi zajímavým stylistickým prvkem. Střecha je položená o 4 centimetry níže než u předchůdce a kromě prosklení může dostat i odlišnou barvu než karosérie. Zadní část není tolik komplikovaná, za což mohou především světla s trojdimenzionální optikou. Nové je také logo modelu, nárazník pak svým plastovým obložením navazuje na zbytek vozu.
Kabině dominuje jednoznačně sedmipalcový displej multimediálního systému, který „umí“ Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink i online navigaci TomTom. Typickým se pro podobné systémy stala zabudovaná couvací kamera. Vzhledově jsou palubní deska i výplně dveří hodně podobné Cactusu, což ale v tomto případě (například kožené pásky ve dveřích, zajímavé výdechy ventilace nebo zploštělý volant) není na škodu. Přebrána naštěstí nebyla digitální přístrojová deska, C3 tedy pořád sází na analog. Pochvalu zaslouží Citroën také za sedadla, která po vzoru Cactusu připomínají křesla. Výrazně lepší je prostornost vozu, což vyplývá také z vnějších rozměrů. Délka C3 je 3,99 metru, šířka 1,75 metru, výška 1,47 metru a rozvor má hodnotu 2,54 metru. Projevem nárůstu je největší vnitřní prostor ve třídě, o 2 centimetry více místa pro ramena a zavazedlník o objemu 300 litrů. Zvýšil se též počet odkládacích ploch, a to včetně velké schránky před spolujezdcem.
Nových rozměrů nabrala personalizace vozu. Zákazník může volit z devíti laků karosérie (bílá Banquise, černá Perla Nera, šedá Shark, šedá Aluminium, červená Ruby, zelená Almond, modrá Cobalt, oranžová Power a písková Sand) v kombinaci se třemi odstíny střechy (bílá Opal, černá Onyx a červená Aden). Stejný lak jako střecha mají také kryty zrcátek, okolí mlhovek, C-sloupky a grafika na kapslích Airbump. Auto bude navíc dostupné i bez nich, což jej zase vrací do o něco konzervativnější části segmentu. Kola mají průměru až 17 palců, přesto je údajně zajištěn maximální komfort jízdy. Kabinu lze nakonfigurovat do čtyř odlišných designových schémat, přičemž každé z nich znamená čalounění sedadel přizpůsobené dekoru palubní desky a několik barevných variant. Základem je neutrální schéma se žlutým prošíváním. Následují provedení Metropolitan Grey s textilním dekorem i potahy sedadel a jemnými barvami, Urban Red se střídáním tmavých a světlých barev a červeným prošíváním a konečně Hype Colorado s koženým volantem, specifickým materiálem čalounění a kontrastními barvami.
Technicky hodně zaujme palubní kamera ConnectCam za vnitřním zpětným zrcátkem, nahrávající řidičovu jízdu nebo jen zachycující fotografie přírody. Přes speciální aplikaci pak lze záběry ihned sdílet s ostatními. Parametry kamery mimochodem nejsou vůbec špatné, full HD rozlišení, 2 miliony pixelů, 120stupňovů úhel, GPS a paměť 16 GB. Při nehodě se navíc kamera spustí automaticky a dokáže nahrát 30 sekund před a 60 sekund po incidentu, což může pomoci při řešení podobných přestupků. Pod kapotou se objeví celkem pět motorů. Benzínové tříválce PureTech mají objem jeden litr a výkon 50 kW (68 k), respektive objem 1.2 litru a výkon 60 kW (82 k) bez přeplňování nebo 81 kW (110 k) s přeplňováním. Naftové čtyřválce BlueHDi disponují 55 kW (75 k) a 74 kW (101 k). Všechny motory mají manuální převodovku, nejsilnější benzín může mít šestistupňový automat. Prostřední benzínový tříválec lze vybavit spalováním LPG, systém stop & start mají oba turbodiesely a nejsilnější benzín. Z bezpečnostních prvků lze vypíchnout varování při vybočení z jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu a monitorování bdělosti řidiče. Premiéra nové C3 proběhne na podzim v Paříži, na český trh se vůz dostane začátkem příštího roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.