Citroën C3 už není autem pro ženy, ale pořádné městské drsňáky

ar6, 30. června 2016, 11:20 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

S C4 Cactus francouzský Citroën rozbil stereotypní designové vlny mezi malými crossovery, a i přes některé nedostatky dokázal pozitivně zaujmout širokou veřejnost. Nyní se v jeho šlépějích vydává třetí generace hatchbacku C3. Ta díky několika prvkům ve stylu SUV získala na robustnosti, ženský element typický pro předchůdce ale chybí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Citroën C3 má mnoho prvků z C4 Cactus, jde o nejodvážnější vůz segmentu.

Nový Citroën C3 má mnoho prvků z C4 Cactus, jde o nejodvážnější vůz segmentu. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Citroën C3 byl již od začátku své kariéry v roce 2002 brán jako hatchback víceméně pro ženské pokolení. Mohly za to především zaoblené tvary, v první generaci navíc nápadně připomínající legendární „kachnu“ 2CV. S příchodem C3 s pořadovým číslem tři je ale tomuto ženskému zaměření konec. Vnější vzhled totiž po vzoru Cactusu i nového Picassa pořádně zdrsněl, a i kvůli rozděleným světlometům (výše jsou umístěny LED diody denního svícení) připomíná pětidveřový hatchback malého buldočka. Přední část je celkově posazená výše a přidává autu na robustnosti. V tom má prsty jistě také plastem chráněná spodní část nárazníku, hravěji působí barevné okolí mlhovek.

Z profilu musí zákonitě zaujmout dvě věci. Tou prví jsou plastové obložení blatníků a bočních prahů, což jsou prvky ze světa crossoverů. A rozhodně nejsou jediné, stačí zamířit do spodní části dveří a uvidíte staré známé vzduchové kapsle Airbump z termoplastického polyuretanu. Jejich použití není tak rozsáhlé jako u Cactusu, přesto jsou stále velmi zajímavým stylistickým prvkem. Střecha je položená o 4 centimetry níže než u předchůdce a kromě prosklení může dostat i odlišnou barvu než karosérie. Zadní část není tolik komplikovaná, za což mohou především světla s trojdimenzionální optikou. Nové je také logo modelu, nárazník pak svým plastovým obložením navazuje na zbytek vozu.

Kabině dominuje jednoznačně sedmipalcový displej multimediálního systému, který „umí“ Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink i online navigaci TomTom. Typickým se pro podobné systémy stala zabudovaná couvací kamera. Vzhledově jsou palubní deska i výplně dveří hodně podobné Cactusu, což ale v tomto případě (například kožené pásky ve dveřích, zajímavé výdechy ventilace nebo zploštělý volant) není na škodu. Přebrána naštěstí nebyla digitální přístrojová deska, C3 tedy pořád sází na analog. Pochvalu zaslouží Citroën také za sedadla, která po vzoru Cactusu připomínají křesla. Výrazně lepší je prostornost vozu, což vyplývá také z vnějších rozměrů. Délka C3 je 3,99 metru, šířka 1,75 metru, výška 1,47 metru a rozvor má hodnotu 2,54 metru. Projevem nárůstu je největší vnitřní prostor ve třídě, o 2 centimetry více místa pro ramena a zavazedlník o objemu 300 litrů. Zvýšil se též počet odkládacích ploch, a to včetně velké schránky před spolujezdcem.

Nových rozměrů nabrala personalizace vozu. Zákazník může volit z devíti laků karosérie (bílá Banquise, černá Perla Nera, šedá Shark, šedá Aluminium, červená Ruby, zelená Almond, modrá Cobalt, oranžová Power a písková Sand) v kombinaci se třemi odstíny střechy (bílá Opal, černá Onyx a červená Aden). Stejný lak jako střecha mají také kryty zrcátek, okolí mlhovek, C-sloupky a grafika na kapslích Airbump. Auto bude navíc dostupné i bez nich, což jej zase vrací do o něco konzervativnější části segmentu. Kola mají průměru až 17 palců, přesto je údajně zajištěn maximální komfort jízdy. Kabinu lze nakonfigurovat do čtyř odlišných designových schémat, přičemž každé z nich znamená čalounění sedadel přizpůsobené dekoru palubní desky a několik barevných variant. Základem je neutrální schéma se žlutým prošíváním. Následují provedení Metropolitan Grey s textilním dekorem i potahy sedadel a jemnými barvami, Urban Red se střídáním tmavých a světlých barev a červeným prošíváním a konečně Hype Colorado s koženým volantem, specifickým materiálem čalounění a kontrastními barvami.

Technicky hodně zaujme palubní kamera ConnectCam za vnitřním zpětným zrcátkem, nahrávající řidičovu jízdu nebo jen zachycující fotografie přírody. Přes speciální aplikaci pak lze záběry ihned sdílet s ostatními. Parametry kamery mimochodem nejsou vůbec špatné, full HD rozlišení, 2 miliony pixelů, 120stupňovů úhel, GPS a paměť 16 GB. Při nehodě se navíc kamera spustí automaticky a dokáže nahrát 30 sekund před a 60 sekund po incidentu, což může pomoci při řešení podobných přestupků. Pod kapotou se objeví celkem pět motorů. Benzínové tříválce PureTech mají objem jeden litr a výkon 50 kW (68 k), respektive objem 1.2 litru a výkon 60 kW (82 k) bez přeplňování nebo 81 kW (110 k) s přeplňováním. Naftové čtyřválce BlueHDi disponují 55 kW (75 k) a 74 kW (101 k). Všechny motory mají manuální převodovku, nejsilnější benzín může mít šestistupňový automat. Prostřední benzínový tříválec lze vybavit spalováním LPG, systém stop & start mají oba turbodiesely a nejsilnější benzín. Z bezpečnostních prvků lze vypíchnout varování při vybočení z jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu a monitorování bdělosti řidiče. Premiéra nové C3 proběhne na podzim v Paříži, na český trh se vůz dostane začátkem příštího roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Citroën C3 už není autem pro ženy, ale pořádné městské drsňáky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální nákupní košík Ford využívá technologie automobilů, díky čemuž dokáže předcházet srážkám

Technologie aut v nákupních košících? Vynález Fordu chrání děti i auta na parkovišti

Sídlo automobilky Rivian ve městě Normal (stát Illinois, USA)

Ford investoval 500 milionů dolarů do elektrického Rivianu, má se začít Tesla bát?

Budoucí elektromobily Hyundai a Kia by měly nabídnout možnost úpravy parametrů pomocí chytrého telefonu

Jak upravit nastavení elektromobilu? V budoucích vozech Hyundai a Kia postačí telefon

Toyota Mirai

Pohonné hmoty už lze vyrábět i z mořské vody, ptáte se jak?

Renault Alaskan prošel drobnou technickou modernizací

Renault Alaskan prošel modernizací. Nabídne čistší motory, víc uveze a je pohodlnější

Lincoln Continental X-100: Přesná kopie prezidentské limuzíny, ve které byl zastřelen prezident Kennedy

Lincoln Continental X-100: Osudový vůz prezidenta Kennedyho se objevil na eBay

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI (2016)

TEST: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI: Nafintěný dobrodruh, co se nebojí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stává se Jawa obětí vlastního úspěchu? Čekací lhůty začínají být problémem

  2. Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

  3. Pick-up GAZon Next je ruskou odpovědí na extrémně populární modely v USA

  4. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

  5. Dodávka EZ-FLEX bude výhrou pro živnostníky? Renault má ambiciózní plán

  6. Zloději mají nový cíl. Drahou součást vozu, bez které se neobejdete, odvezou za okamžik

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud