Blížící se další ročník Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět místem, kde se odprezentuje spousta nových modelů. Jedním z nich se stane i do sportovna laděné Mondeo ST-Line.
Jak název napovídá, dodatek "Line" značí, že tohle nebude pravověrné sportovně vyladěné Mondeo, nýbrž pouhá snížená stylovka. Zapomeňte tak na nástupce Mondea ST200 nebo ST220. Nový paket se navíc poměrně nedávno představil i pro menší modely Focus a Fiesta.
A v čem konkrétně se bude Mondeo ST-Line odlišovat? V základní výbavě najdeme o 10 mm snížený sportovní podvozek, upravené oba nárazníky (přední dostal malý spoiler) a loga edice na bocích vozu. V základu vůz vyjede na kolech o rozměru 18 palců, ovšem za příplatek jsou v nabídce větší devatenáctky.
Co se týče kabiny, v ní čekejme sportovní sedačky s lepším bočním vedením a tříramenný volant potažený perforovanou kůží. Novinkou je řadicí páka se specifickou hlavicí (u manuálu) a dveřní panely s novými dekory.
A co se ukryje pod kapotou? Provedení ST-Line bude prozatím k dispozici s motorem 1,5 EcoBoost o výkonu 160 koní. U něj dostane majitel volbu mezi manuálem nebo automatem. Náročnější uživatelé jistě ocení možnost zakoupit benzinový dvoulitr s výkonem 203 nebo 240 koní. U něj je přítomna výhradně automatická převodovka.
Z naftové nabídky je Mondeo ST-Line vybaveno dvoulitrovým motorem TDCi o výkonech 150, 180 a 210 koní. První dvě varianty lze vybavit automatem nebo manuálem a pohonem předních nebo všech čtyř kol. Třetí nejvýkonnější provedení má opět dvouspojkový automat a pohon výhradně přední nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.