Blížící se další ročník Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět místem, kde se odprezentuje spousta nových modelů. Jedním z nich se stane i do sportovna laděné Mondeo ST-Line.
Jak název napovídá, dodatek "Line" značí, že tohle nebude pravověrné sportovně vyladěné Mondeo, nýbrž pouhá snížená stylovka. Zapomeňte tak na nástupce Mondea ST200 nebo ST220. Nový paket se navíc poměrně nedávno představil i pro menší modely Focus a Fiesta.
A v čem konkrétně se bude Mondeo ST-Line odlišovat? V základní výbavě najdeme o 10 mm snížený sportovní podvozek, upravené oba nárazníky (přední dostal malý spoiler) a loga edice na bocích vozu. V základu vůz vyjede na kolech o rozměru 18 palců, ovšem za příplatek jsou v nabídce větší devatenáctky.
Co se týče kabiny, v ní čekejme sportovní sedačky s lepším bočním vedením a tříramenný volant potažený perforovanou kůží. Novinkou je řadicí páka se specifickou hlavicí (u manuálu) a dveřní panely s novými dekory.
A co se ukryje pod kapotou? Provedení ST-Line bude prozatím k dispozici s motorem 1,5 EcoBoost o výkonu 160 koní. U něj dostane majitel volbu mezi manuálem nebo automatem. Náročnější uživatelé jistě ocení možnost zakoupit benzinový dvoulitr s výkonem 203 nebo 240 koní. U něj je přítomna výhradně automatická převodovka.
Z naftové nabídky je Mondeo ST-Line vybaveno dvoulitrovým motorem TDCi o výkonech 150, 180 a 210 koní. První dvě varianty lze vybavit automatem nebo manuálem a pohonem předních nebo všech čtyř kol. Třetí nejvýkonnější provedení má opět dvouspojkový automat a pohon výhradně přední nápravy.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.