Městský Renault Twingo se na našem trhu pohybuje již od září roku 2014. Zákazníky překvapuje nejen svým funky vzhledem, ale i technickým řešením, kterým si přímo říká o příchod ostré verze. A jak se zdá, nyní jsme se dočkali.
Již při uvedení malé městské zadokolky na český trh byl ředitel české pobočky Renaultu naším redaktorem dotázán na možnost příchodu ostré verze Twinga. Tehdy jsme se jednoznačné odpovědi nedočkali. Dnes ale vedení Renaultu oficiálně představilo jeho ostrou verzi s názvem Twingo GT.
Nad zadní nápravou malého Twinga GT nalezneme, stejně jako v případě běžného Twinga, tříválcový motor o objemu 0,9 litru s turbodmychadlem. Po úpravách nabízí tento titěrný agregát výkon 110 koňských sil a točivý moment dosahuje hodnoty 170 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.
Úpravám neunikl ani podvozek. Ten byl snížen a obdařen novým tužším odpružením. Starostlivý systém ESP, na který si náš kolega stěžoval v redakčním testu běžného Twinga, rovněž doznal úprav a má řidiči dovolit se alespoň částečně pobavit s pohonem zadních kol.
Twingo GT bude slavnostně představeno již 26. června na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?