Mercedes třídy E přichází s karosérií kombi, do kufru se vejde europaleta

Mercedes-Benz třídy E Kombi
Mercedes-Benz třídy E Kombi, foto: Mercedes-Benz
ar6 6. června 2016 19:53
Sdílej:

S výrobou kombíků má Mercedes bohaté zkušenosti. První model s tímto typem karosérie Němci představili již před padesáti lety a od té doby jsou rodinně orientované vozy nedílnou součástí jejich nabídky. Zatím posledním praktickým přírůstkem je třída E Kombi, navazující na hned několik úspěšných předchůdců.

Zatím ani v jedné generaci třídy E nechyběl model s karosérií kombi, známý různě po světě jako Estate, Wagon, Combi nebo T-Model. Zákazníci si praktickou variantu sedanu vyšší střední třídy oblíbili pro obrovský kufr, hodně místa na zadních sedadlech a vysokou úroveň variability. A přesně s těmito atributy přichází na trh v pořadí již páté vydání praktické třídy E. Největším lákadlem vozu je zavazadlový prostor o objemu 670 litrů, respektive 1820 litrů ve chvíli, kdy dojde ke sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40. Opěradla zadních sedadel je navíc možné polohovat v rozsahu deseti stupňů, kufr tak lze operativně zvětšit o dalších 30 litrů bez nutnosti cestování ve dvou. Mezi podběhy, tedy v nejužším místě, je dostupná šířka 1100 milimetrů. Velikost zavazadelníku dokazuje i fakt, že do něj bez problémů naložíte europaletu. Od konce roku se v příplatkové výbavě objeví dvě přídavné sedačky, které budou v kufru využívané především dětmi.

Aby se zavazadla volně nepohybovala po interiéru, nabízí Mercedes ochranou síť a samozřejmě také krycí roletku. Ta také ochrání zavazadla před zraky nenechavců. Pro nadšené organizátory má trojcípá hvězda v nabídce balíček s oddělujícími příčkami a dalšími chytrými úchytnými řešeními. Víko kufru otevírají elektromotorky, za příplatek je možné dostat handsfree ovládání, kde pro otevření stačí pouze kopnout pod nárazník. Součástí standardní výbavy, ulehčující manipulaci s nákladem i následnou jízdu s ním, je zadní vzduchové odpružení. To zajišťuje rovnou polohu auta i ve chvíli, kdy je plně využívána nosnost 745 kilogramů nebo tažná kapacita až 2100 kilogramů. V zadním nárazníku proto nechybí tažné zařízení, které je možné přetvořit na nosič až čtyř kol.

Po B-sloupek je kombi designově shodné s výchozím sedanem. Nová je nicméně celá zadní část se LED diodovými světlomety, které spojuje chromovaná lišta, nebo střešní spoilerem. Elegantní profil sedanu mohutnější zadní částí nikterak neutrpěl, čemuž jistě pomáhá výrazná linie kolem klik dveří. Vůbec poprvé v historii modelu budou součástí standardní výbavy střešní ližiny ve stříbrné barvě. Palubní deska může být volitelně složená ze dvou 12,3palcových displejů pod jedním krytem, standardem ale pořád zůstávají analogové budíky. Infotainment lze ovládat prostřednictvím touchpadu nebo hlasu, dotykové jsou rovněž ovládací prvky na volantu vozu. Prvotřídní luxus a komfort na palubě dotváří dřevěné dekory, kožené čalounění, ambientní osvětlení v 64 barvách nebo vyhřívání sedadel a loketních opěrek, včetně těch ve dveřích vozu. Úpravy konstrukce zajišťují, že do interiéru proniká minimum hluku i vibrací. Pro zadní sedadla je potom připraven zábavní systém.

Na začátku prodeje se třída E Kombi objeví ve třech verzích. Nejslabší bude E 200 se zážehovým čtyřválcem o výkonu 184 koní s točivým momentem 300 Nm. Stejný motor dostane též varianta E 250 o výkonu 211 koní s točivým momentem 350 Nm. Na naftu bude jezdit E 220 d se čtyřválcem o výkonu 194 koní s točivým momentem 400 Nm. V posledním čtvrtletí letošního roku přijdou do prodeje varianty E 400 4Matic o výkonu 333 koní, E 200 d o výkonu 150 koní a E 350 d o výkonu 258 koní. Všechny motory mají standardně devítistupňový automat.

Technické údaje

  E 200 E 250 E 400 4Matic AMG E 43 E 200 d E 220 d E 350 d Výkon: 184 k 211 k 333 k 401 k 150 k 194 k 258 k Toč. mom.: 300 Nm 350 Nm 480 Nm 520 Nm 360 Nm 400 Nm 620 Nm Převod.: 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT Zrychlení: 8,1 s 7,2 s NA 4,7 s NA 7,7 s 6,2 s Max. rychl.: 231 km/h 243 km/h 250 km/h 250 km/h NA 235 km/h 250 km/h Spotřeba 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 7,9 l/100 km 8,4 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 5,4 l/100 km

Vrcholem celé nabídky bude sportovně laděný Mercedes-AMG E 43 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 401 koní s točivým momentem 520 Nm, které bude na všechna kola (distribuce točivého momentu v poměru 31:69) přenášet devítistupňový automat 9G-Tronic se zkrácenými drahami řazení. Mimo něj bude mít sportovní provedení vzduchové odpružení se čtyřprvkovou nápravou vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Tlumiče lze nastavit do režimů Comfort, Sport a Sport Plus, volit půjde také mezi pěti režimy jízdy prostřednictvím systému Dynamic Select. Řízení reaguje na aktuální rychlost, zatímco ventilované kotoučové brzdy s průměrem 360 milimetrů fungují dokonale za každých podmínek. Vzhledově provedení AMG poznáte podle 19palcových kol (za příplatek jsou dostupné o palec větší ráfky), výraznějších nasávacích otvorů, střešního spoileru a difuzoru se dvěma koncovkami výfuku. Interiéru dominují černé čalounění sportovního volantu a anatomických sedadel prošívané červenou nití. Zatímco volant má kůži Nappa, sedačka standardně kombinují kůži s mikrovláknem. Celek doplňují hliníkové pedály nebo unikátní grafika přístrojového panelu. Za příplatek pak nabízí Mercedes skořepiny a karbonové dekory v interiéru.

Stejně jako sedan přijíždí kombi s celou plejádou bezpečnostních a asistenčních systémů poslední generace. Do první kategorie spadají standardní brzdový asistent a volitelné poloautonomní řízení Drive Pilot, do té druhé potom automatické vyparkování vozu z těžko dostupných prostor, ovládané prostřednictvím chytrého telefonu. Prodej vozu, mimo jiné i ve verzích Exclusive Line, Avantgarde a AMG Line, začne v červenci letošního roku, do showroomů se auta fyzicky dostanou v říjnu. Mercedes-AMG E 43 bude možné objednávat od září, do showroomů zamíří v prosinci.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?