Malý Volkswagen s názvem Up! se již brzy dočká nálepky GTI a podle výrobce má tenhle zběsilý prcek nabídnout velmi dobré zrychlení.
S celkem zajímavou zprávou přichází britský magazín Autocar, který říká, že zanedlouho spatří světlo světa model Up! GTI. Ten nabídne pod kapotou přeplňovaný litrový benzinový tříválec s výkonem 115 koní a točivým momentem okolo 200 Nm.
Výkonné provedení GTI by mělo umět zrychlit z nuly na stovku za přibližně 8 sekund. To je údaj, jaký nabízela první generace ostrého Golfu GTI. Spojitost je pak i ve velikosti obou aut a jejich váze. První Golf GTI a chystaný Up! GTi totiž mají mít srovnatelnou dynamiku.
Volkswagen Up! GTI by měl být dostupný se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a také ve dvou karosářských verzích. Kromě silnějšího motoru pak logicky přijde okořeněný sportovní vzhled, snížený podvozek a nový design litých kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.