Ferrari 458 Speciale je považováno za jeden z nejlepších supersportů, který kdy z opustil maranellské továrny. Ačkoli se tento italský plnokrevník již nějaký čas nevyrábí, Ferrari dnes představilo opravdu jedinečný, na zakázku upravený exemplář.
Ten nese název Ferrari 458 MM Speciale, při čemž písmena MM odkazují na slavný závod Mille Magia. Tato krémově bílá kráska je postavena na základě běžného Ferrari 458 Speciale.
Její britský majitel, jehož jméno nebylo dosud prozrazeno, se ale rozhodl, že je mu běžné Speciale málo a nechal proto řemeslníky ve Ferrari, aby jeho vozu připravili novou, unikátní karoserii. Ta byla přesně jemu na míry vytvořena ručně z uhlíkového vlákna.
Vzhled vozu si vzalo na starosti designové oddělení Ferrari. To odělo 458 MM Speciale do sněhově bílé barvy Bianco Italia. Na středu vozu vyniká italské trikolóra, táhnoucí se přes celou délku vozu. Kontrast s bílou karoserií vyvolávají černé A-sloupky, stejně jako masivní sportovní kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.