Letos na ženevském autosalonu se ukázalo vrcholné provedení vozu BMW M760Li xDrive. Dneškem je známa i jeho cena, která je vskutku obří.
Pod kapotou této německé limuzíny se skrývá 6,6litrový benzinový dvanáctiválec, který nabízí mohutný výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm. Tento stroj je pak díky tomu schopen zrychlit z nuly na stovku za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí obvyklých 250 km/h, nebo 305 km/h po zakoupení paketu M Driver Package.
Ve výbavě se nachází aktivní řízení, podvozek Executive Drive anebo speciální výfukové potrubí. Počítat máme i s kůží obšitým sportovním volantem, zrevidovaným přístrojovým štítem, speciálními lištami dveřních prahů a zábavním systémem s LCD obrazovkami v opěrkách předních sedadel.
Poměrně hodně překvapí bezpříplatkový paket „sleeper“. Po jeho volbě se vaše sedmička bude tvářit jako například obyčejná naftová verze s třílitrem, protože jí bude chybět dynamicky vypadající aerodynamický body kit. Ve standardu jinak hledejme i dvacetipalcová litá kola v M-designu a také tišší výfuk s leštěnými koncovkami.
A kolik si vlastně BMW za tento skvost řekne? V základu bude tato verze stát 166 300 Eur, což je v přepočtu skoro 4,5 milionu Kč. V porovnání s méně výkonným provedením 750Li xDrive je cenový skok o téměř 1,4 milionu. Původní odhady cenovky verze M760i přitom počítali s nižší částkou. Otázkou tak je, co na to řeknou zákazníci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?