Letos na ženevském autosalonu se ukázalo vrcholné provedení vozu BMW M760Li xDrive. Dneškem je známa i jeho cena, která je vskutku obří.
Pod kapotou této německé limuzíny se skrývá 6,6litrový benzinový dvanáctiválec, který nabízí mohutný výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm. Tento stroj je pak díky tomu schopen zrychlit z nuly na stovku za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí obvyklých 250 km/h, nebo 305 km/h po zakoupení paketu M Driver Package.
Ve výbavě se nachází aktivní řízení, podvozek Executive Drive anebo speciální výfukové potrubí. Počítat máme i s kůží obšitým sportovním volantem, zrevidovaným přístrojovým štítem, speciálními lištami dveřních prahů a zábavním systémem s LCD obrazovkami v opěrkách předních sedadel.
Poměrně hodně překvapí bezpříplatkový paket „sleeper“. Po jeho volbě se vaše sedmička bude tvářit jako například obyčejná naftová verze s třílitrem, protože jí bude chybět dynamicky vypadající aerodynamický body kit. Ve standardu jinak hledejme i dvacetipalcová litá kola v M-designu a také tišší výfuk s leštěnými koncovkami.
A kolik si vlastně BMW za tento skvost řekne? V základu bude tato verze stát 166 300 Eur, což je v přepočtu skoro 4,5 milionu Kč. V porovnání s méně výkonným provedením 750Li xDrive je cenový skok o téměř 1,4 milionu. Původní odhady cenovky verze M760i přitom počítali s nižší částkou. Otázkou tak je, co na to řeknou zákazníci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?