K Renaultu Scénic už neodmyslitelně patří také jeho delší a prostornější varianta Grand. Tu Francouzi slibovali i u čtvrté generace, jejíž premiéra se uskutečnila na březnovém ženevském autosalonu. Nový Grand Scénic tak přináší prvky ze světa crossoverů v kombinaci s větším místem pro cestující, který standardnímu modelu trochu chybí.
Stejná modulární platforma CMF, stejná dvacetipalcová kola, ale místo pro pět nebo sedm cestujících. Grand Scénic se od svého sourozence odlišuje především délkou 4,63 metru a rozvorem náprav s hodnotou 2,80 metru. Výška je vozu je 1,66 metru, šířka 1,86 metru. Že se MPV přiblížilo světu terénních automobilů dokazuje například světlá výška 160 milimetrů nebo celkově mohutnější stavba karosérie.
U klasického Scénicu tento fakt malinko omezoval vnitřní prostor, u provedení Grand s delším rozvorem a místem až pro sedm cestujících se ale tato situace jistě zlepší. Minimálně v oblasti zavazadlového prostoru je nyní s pěti sedadly ve standardní poloze 718 litrů místa, pokud jsou pak sedačky posunuty nejvíce dopředu, nabízí francouzské MPV 866 litrů. Druhá řada sedadel je standardně dělená v poměru 60/40, spolu s třetí řadou pak využívají systému sklápění One Touch nebo vyklápěcích stolečků. Kvůli sklopnému sedadlu spolujezdce lze převážet až 2,85 metru dlouhé předměty. V kabině je potom dalších 63 litrů odkládacích ploch, včetně praktického šuplíku před spolujezdcem.
Vzhled nového Grand Scénicu je v důležitých detailech stejný jako u Scénicu. O vyšší světlé výšce již byla řeč, k tomu se přidávají standardně montovaná dvacetipalcová kola, volitelná přední světla LED Pure Vision nebo panoramatická střecha. Odlišná jsou zadní světla s 3D efektem ve tvaru písmene L, od druhého výbavového stupně pak budou dostupné střešní ližiny nebo dvoubarevné lakování. Mimochodem barva, kterou vidíte na obrázcích, je hnědá Vision. Podobné prostředí jako u krátkého modelu je také uvnitř vozu. Palubní desce dominuje infotainment R-Link 2 se 7- nebo 8,7palcovou dotykovou obrazovkou. Kromě něj se objeví volič jízdních režimů Multi-Sense, barevný průhledový displej či audiosystém Bose s prostorovým zvukem a 13 reproduktory.
Pod kapotou vládnou především naftové motory, sparing partnera jim však budou dělat dvě zážehové jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejslabší dCi o výkonu 110 koní má šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, silnější naftový čtyřválec o výkonu 130 koní disponuje pouze manuálem a ten vůbec nejsilnější se 160 koňmi pro změnu pouze automatem. Pro milovníky superúsporné jízdy bude určeno provedení dCi Hybrid Assist o výkonu 110 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, elektrickým generátorem a 48 V baterií.
Ve standardní výbavě všech Grand Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje novinka zamíří před koncem letošního roku, k vidění bude mimo jiné i na říjnovém pařížském autosalonu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?