K Renaultu Scénic už neodmyslitelně patří také jeho delší a prostornější varianta Grand. Tu Francouzi slibovali i u čtvrté generace, jejíž premiéra se uskutečnila na březnovém ženevském autosalonu. Nový Grand Scénic tak přináší prvky ze světa crossoverů v kombinaci s větším místem pro cestující, který standardnímu modelu trochu chybí.
Stejná modulární platforma CMF, stejná dvacetipalcová kola, ale místo pro pět nebo sedm cestujících. Grand Scénic se od svého sourozence odlišuje především délkou 4,63 metru a rozvorem náprav s hodnotou 2,80 metru. Výška je vozu je 1,66 metru, šířka 1,86 metru. Že se MPV přiblížilo světu terénních automobilů dokazuje například světlá výška 160 milimetrů nebo celkově mohutnější stavba karosérie.
U klasického Scénicu tento fakt malinko omezoval vnitřní prostor, u provedení Grand s delším rozvorem a místem až pro sedm cestujících se ale tato situace jistě zlepší. Minimálně v oblasti zavazadlového prostoru je nyní s pěti sedadly ve standardní poloze 718 litrů místa, pokud jsou pak sedačky posunuty nejvíce dopředu, nabízí francouzské MPV 866 litrů. Druhá řada sedadel je standardně dělená v poměru 60/40, spolu s třetí řadou pak využívají systému sklápění One Touch nebo vyklápěcích stolečků. Kvůli sklopnému sedadlu spolujezdce lze převážet až 2,85 metru dlouhé předměty. V kabině je potom dalších 63 litrů odkládacích ploch, včetně praktického šuplíku před spolujezdcem.
Vzhled nového Grand Scénicu je v důležitých detailech stejný jako u Scénicu. O vyšší světlé výšce již byla řeč, k tomu se přidávají standardně montovaná dvacetipalcová kola, volitelná přední světla LED Pure Vision nebo panoramatická střecha. Odlišná jsou zadní světla s 3D efektem ve tvaru písmene L, od druhého výbavového stupně pak budou dostupné střešní ližiny nebo dvoubarevné lakování. Mimochodem barva, kterou vidíte na obrázcích, je hnědá Vision. Podobné prostředí jako u krátkého modelu je také uvnitř vozu. Palubní desce dominuje infotainment R-Link 2 se 7- nebo 8,7palcovou dotykovou obrazovkou. Kromě něj se objeví volič jízdních režimů Multi-Sense, barevný průhledový displej či audiosystém Bose s prostorovým zvukem a 13 reproduktory.
Pod kapotou vládnou především naftové motory, sparing partnera jim však budou dělat dvě zážehové jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejslabší dCi o výkonu 110 koní má šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, silnější naftový čtyřválec o výkonu 130 koní disponuje pouze manuálem a ten vůbec nejsilnější se 160 koňmi pro změnu pouze automatem. Pro milovníky superúsporné jízdy bude určeno provedení dCi Hybrid Assist o výkonu 110 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, elektrickým generátorem a 48 V baterií.
Ve standardní výbavě všech Grand Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje novinka zamíří před koncem letošního roku, k vidění bude mimo jiné i na říjnovém pařížském autosalonu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?