Sedmimístný Renault Grand Scénic přichází, transformaci na crossover se nevyhnul

ar6, 24. května 2016, 10:51 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

K Renaultu Scénic už neodmyslitelně patří také jeho delší a prostornější varianta Grand. Tu Francouzi slibovali i u čtvrté generace, jejíž premiéra se uskutečnila na březnovém ženevském autosalonu. Nový Grand Scénic tak přináší prvky ze světa crossoverů v kombinaci s větším místem pro cestující, který standardnímu modelu trochu chybí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Renault Grand Scénic nabídne až sedm míst k sezení a velký zavazadlový prostor.

Nový Renault Grand Scénic nabídne až sedm míst k sezení a velký zavazadlový prostor. | foto: Renault

Sdílejte článek

Stejná modulární platforma CMF, stejná dvacetipalcová kola, ale místo pro pět nebo sedm cestujících. Grand Scénic se od svého sourozence odlišuje především délkou 4,63 metru a rozvorem náprav s hodnotou 2,80 metru. Výška je vozu je 1,66 metru, šířka 1,86 metru. Že se MPV přiblížilo světu terénních automobilů dokazuje například světlá výška 160 milimetrů nebo celkově mohutnější stavba karosérie.

U klasického Scénicu tento fakt malinko omezoval vnitřní prostor, u provedení Grand s delším rozvorem a místem až pro sedm cestujících se ale tato situace jistě zlepší. Minimálně v oblasti zavazadlového prostoru je nyní s pěti sedadly ve standardní poloze 718 litrů místa, pokud jsou pak sedačky posunuty nejvíce dopředu, nabízí francouzské MPV 866 litrů. Druhá řada sedadel je standardně dělená v poměru 60/40, spolu s třetí řadou pak využívají systému sklápění One Touch nebo vyklápěcích stolečků. Kvůli sklopnému sedadlu spolujezdce lze převážet až 2,85 metru dlouhé předměty. V kabině je potom dalších 63 litrů odkládacích ploch, včetně praktického šuplíku před spolujezdcem.

Vzhled nového Grand Scénicu je v důležitých detailech stejný jako u Scénicu. O vyšší světlé výšce již byla řeč, k tomu se přidávají standardně montovaná dvacetipalcová kola, volitelná přední světla LED Pure Vision nebo panoramatická střecha. Odlišná jsou zadní světla s 3D efektem ve tvaru písmene L, od druhého výbavového stupně pak budou dostupné střešní ližiny nebo dvoubarevné lakování. Mimochodem barva, kterou vidíte na obrázcích, je hnědá Vision. Podobné prostředí jako u krátkého modelu je také uvnitř vozu. Palubní desce dominuje infotainment R-Link 2 se 7- nebo 8,7palcovou dotykovou obrazovkou. Kromě něj se objeví volič jízdních režimů Multi-Sense, barevný průhledový displej či audiosystém Bose s prostorovým zvukem a 13 reproduktory.

Pod kapotou vládnou především naftové motory, sparing partnera jim však budou dělat dvě zážehové jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejslabší dCi o výkonu 110 koní má šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, silnější naftový čtyřválec o výkonu 130 koní disponuje pouze manuálem a ten vůbec nejsilnější se 160 koňmi pro změnu pouze automatem. Pro milovníky superúsporné jízdy bude určeno provedení dCi Hybrid Assist o výkonu 110 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, elektrickým generátorem a 48 V baterií.

Ve standardní výbavě všech Grand Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje novinka zamíří před koncem letošního roku, k vidění bude mimo jiné i na říjnovém pařížském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: Sedmimístný Renault Grand Scénic přichází, transformaci na crossover se nevyhnul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Subaru Forester tS STI je snem nejednoho fanouška značky, k nám ale nepřijde.

Forester STI je snem nejednoho fanouška Subaru, v Evropě s ním však nepočítejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud