Dost zajímavá nehoda se stala 16. dubna v 8:15 ráno na silnici Georgetown Pike kousek od Washingtonu. Svoje Ferrari 599 GTB zde totiž totálně zničil bývalý premiér ČR Josef Tošovský.
Po nárazu do ní to ale ještě nebyl konec. Od ní se totiž odrazil a trefil dále i BMW s 28letou ženou za volantem. Poté se Tošovskému povedlo nabourat velký tahač, jenž měl na korbě stavební zařízení. Tomu všemu pak odpovídá zničení Ferrari, které je opravdu fatální.
Téměř třetina auta zůstala na silnici v podobě úlomků a světe div se, při nehodě nebyl nikdo smrtelně ani vážně zraněn. 65letý Tošovský nepotřeboval ani hospitalizaci, stejně tak jeho 36letý spolujezdec. Posádka Acury už však byla raději převezena do nemocnice, protože utrpěla lehká zranění.
Bývalý politik Tošovský bude za nehodu zřejmě pořádně potrestán. Hned po nehodě ho zatkli policisté a bylo mu sděleno obvinění z bezohledné jízdy. Podle některých svědků by mělo Ferrari patřit právě 36letému spolujezdci, ale to zatím není potvrzené.
Mimochodem, kdo neví, co byl Tošovký přesně zač, tak je dobré uvést pár faktů. Je to expremiér ČR, první guvernér České národní banky (ČNB) a od roku 2000 řídí Institut finanční stability v Basileji. Ten je součástí Banky pro mezinárodní vyrovnání plateb (Financial Stability Institute of the Bank for International Settlements).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.