Dost zajímavá nehoda se stala 16. dubna v 8:15 ráno na silnici Georgetown Pike kousek od Washingtonu. Svoje Ferrari 599 GTB zde totiž totálně zničil bývalý premiér ČR Josef Tošovský.
Po nárazu do ní to ale ještě nebyl konec. Od ní se totiž odrazil a trefil dále i BMW s 28letou ženou za volantem. Poté se Tošovskému povedlo nabourat velký tahač, jenž měl na korbě stavební zařízení. Tomu všemu pak odpovídá zničení Ferrari, které je opravdu fatální.
Téměř třetina auta zůstala na silnici v podobě úlomků a světe div se, při nehodě nebyl nikdo smrtelně ani vážně zraněn. 65letý Tošovský nepotřeboval ani hospitalizaci, stejně tak jeho 36letý spolujezdec. Posádka Acury už však byla raději převezena do nemocnice, protože utrpěla lehká zranění.
Bývalý politik Tošovský bude za nehodu zřejmě pořádně potrestán. Hned po nehodě ho zatkli policisté a bylo mu sděleno obvinění z bezohledné jízdy. Podle některých svědků by mělo Ferrari patřit právě 36letému spolujezdci, ale to zatím není potvrzené.
Mimochodem, kdo neví, co byl Tošovký přesně zač, tak je dobré uvést pár faktů. Je to expremiér ČR, první guvernér České národní banky (ČNB) a od roku 2000 řídí Institut finanční stability v Basileji. Ten je součástí Banky pro mezinárodní vyrovnání plateb (Financial Stability Institute of the Bank for International Settlements).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?