Zcela nový Peugeot 308 Sedan se ukázal na právě probíhajícím pekingském autosalonu. Bohužel pro Evropany, s prodejem na našem území není počítáno.
Nová generace modelu 308 Sedan byla vyvinuta společností Peugeot ve spolupráci s firmou Dongfeng. Ve srovnání s modelem, který známe v Evropě, není verze 308 Sedan zas tak diametrálně odlišná. Vůz totiž vyjede na podvozkové platformě EMP2, což znamená, že bude mít mnoho společného s jeho evropským kratším sourozencem.
Podrobnosti o použitých motorech zatím nebyly zveřejněny, ale i tak očekáváme, že pod kapotou středně velkého sedanu se objeví benzinové turbodmychadlem dopované jednotky s objemem 1.2 a 1.6 litru. S oběma bude možné spárovat manuální i automatickou převodovku.
Francouzi zatím neprozradili některé technické specifikace vozu, ale přechod na platformu EMP2 znamená snížení váhy oproti předešlé generaci 308 Sedan. Hlavní náplní této verze ale nabídnout větší prostor pro nohy cestujících vzadu. Peugeot 308 Sedan tak dostal delší rozvor, což by mu mělo pomoci bojovat s rostoucí konkurencí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.