Mercedes-Benz ukázal novou generaci třídy E letos v lednu a po postupném odhalení dalších verzí přichází na řadu provedení kupé.
To bylo před pár dny natočeno s menším množství kamufláže na silnicích v Německu. Dvoudveřový model však zatím díky maskování působí poněkud zavalitě, za což může plánovaný vzhled podobný sedanu. Ten obnáší větší robustnější karoserii, která je patřičně upravena.
Při pohledu na video je vidět výrazně nižší střešní linie, bezrámová boční okna a nechybí i integrovaný zadní spoiler. Konkurentem by mělo být pro nové E Coupe německý soupeř BMW řady 6. Po letním odhalení kupé verze vozu pak teprve teprve jasné, kdo z dvojice bude přitažlivější.
Z videa si lze podle zvuku odvodit, že pod kapotou pracoval jeden z naftových motorů. Spekuluje se o dvoulitru s výkonem 194 koní a točivém momentu 400 Nm. Počítat však rozhodně máme i s dalšími pohonnými jednotkami.
V nabídce se objeví benzinové čtyřválce a šestiválce. Samotným vrcholem se má stát verze E Coupe AMG, jenž pod svou kapotou nabídne čtyřlitrový osmiválec s výkonem 571 koní. Ve verzi E Coupe AMG S by to pak mělo být 612 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.