Mnichovská automobilka BMW slaví letos 100 let od svého založení a tak si připravila velmi unikátní edici modelu řady 7. Přitom už jen její název napovídá to, že se jedná o to nejlepší, co dovede BMW aktuálně vyrobit.
Speciální model má modrou karoserii, bílý interiér a označení Next 100 years. Celý název vozu si pak zapamatuje zřejmě jen málokdo, protože výrobce jej ve vrcholné verzi označil jako BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence The Next 100 Years.
Základem nové limitované edice je řada 7 s prodlouženým rozvorem, která je o 140 mm delší než klasická sedma. Verze Next 100 years se pak odlišuje vzhledem a speciální výbavou. Na všem se podílela i divize BMW Individual a automobilka postaví jen 100 exemplářů. Těm nebudou chybět loga edice na hlavových opěrkách, prazích dvěří a palubní desce.
Modrý lak karoserie nese označení Centennial a je speciálně namíchán pro tento výroční model. Údajně je vytvářena velmi komplikovaným procesem, jehož výsledkem je intenzivní hloubka. Aby bylo vše dokonale sladěno vůz dostal i dvoubarevná 20" kovaná kola.
V kabině se ocitla světlá kůže Merino v odstínu Smoke, černé prvky na palubní desce a ke každému z vyrobených aut dostane majitel exkluzivní plnicí pero Montblanc for BMW. To pracovníci firmy Montblanc navrhli společně s designéry BMW. Psací pero přitom odkazuje na jednotlivé designové prvky exkluzivní řady 7. Jeho povrch nese odkaz na prošívání sedadel, průhledné modré elementy zas jsou odkazem na lak karoserie.
Pod kapotou verze Next 100 years se budou moci objevit tři motorizace. Základem je 4,4litrový zážehový osmiválec s výkonem 330 kW a točivým momentem 650 Nm. Další verzí je plug-in hybridní provedení 740Le kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem o celkovém výkonu 240 kW, ke kterému lze za příplatek dokoupit pohon všech kol.
Poslední verzí je M760Li s 6,6litrovým dvanáctiválcem o výkonu 448 kW, u kterého je pohon obou náprav standardem. A ptáte se na cenu? Tu výrobce nezveřejnil, zatím je na vyžádání.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.