Volkswagen Multivan míří za dobrodužstvím, PanAmericana kombinuje kvality MPV a SUV

Volkswagen Multivan odhaluje ve verzi PanAmericana své dobrodružné já.
Volkswagen Multivan odhaluje ve verzi PanAmericana své dobrodružné já., foto: Volkswagen
ar6 11. března 2016 03:10
Sdílej:

Pseudoterénní verzi, tedy kombinaci zvýšené světlé výšky a plastů kolem karosérie, má dneska téměř každý druhý model s logem Volkswagenu. Nejnovějším přírůstkem do této „kategorie“ je Multivan PanAmericana, určený více než kterýkoliv jiný sourozenec pro aktivně žijící jedince.

Od běžného modelu poznáte Multivan PanAmericana podle plastového obložení nárazníků vpředu i vzadu, respektive spodní části dveří ze stejného materiálu. V nejnižším segmentu nárazníků a bočních prahů najdeme stříbrně lakovaný segment, dodávající autu potřebný „šmrnc.“ Tónovaná boční okna doplňují zatmavená skupinová LED světla. Celek dotváří nejen speciální grafika na bocích karosérie, ale také maska chladiče z výbavového stupně Highline a sedmnácti- nebo osmnáctipalcová litá kola.

Kabina se vyznačuje částečným čalouněním sedadel z Alcantary, nalézt na nich lze i černé nebo bílé ozdobné plochy a kontrastní prošívání. Pokud sáhnete hlouběji do kapsy, umí Volkswagen nabídnout také dvoubarevnou kůži. Mezi specifické prvky této verze se řadí prahové lišty s nápisem „PanAmericana“ a volitelná podlaha z žebrového plechu v prostoru pro cestující, respektive robustní podlahové rohože z pryže. Výbava obsahuje automatickou klimatizaci nebo kožený multifunkční volant.

Z funkčních vylepšení lze vypíchnout především o 20 milimetrů vyšší světlou výšku (na přání ale bude Multivan PanAmericana dodáván i bez ní). Pod kapotou se objeví kompletní nabídka pohonných jednotek vyjma nejslabšího dvoulitrového TDI o výkonu 84 koní. Znamená to tedy dvoulitrové TSI o výkonu 150 koní nebo dvoulitrové TDI o výkonu 102, 150 nebo 204 koní. Silnější diesely jsou dostupné i s pohonem všech kol.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.