Pseudoterénní verzi, tedy kombinaci zvýšené světlé výšky a plastů kolem karosérie, má dneska téměř každý druhý model s logem Volkswagenu. Nejnovějším přírůstkem do této „kategorie“ je Multivan PanAmericana, určený více než kterýkoliv jiný sourozenec pro aktivně žijící jedince.
Od běžného modelu poznáte Multivan PanAmericana podle plastového obložení nárazníků vpředu i vzadu, respektive spodní části dveří ze stejného materiálu. V nejnižším segmentu nárazníků a bočních prahů najdeme stříbrně lakovaný segment, dodávající autu potřebný „šmrnc.“ Tónovaná boční okna doplňují zatmavená skupinová LED světla. Celek dotváří nejen speciální grafika na bocích karosérie, ale také maska chladiče z výbavového stupně Highline a sedmnácti- nebo osmnáctipalcová litá kola.
Kabina se vyznačuje částečným čalouněním sedadel z Alcantary, nalézt na nich lze i černé nebo bílé ozdobné plochy a kontrastní prošívání. Pokud sáhnete hlouběji do kapsy, umí Volkswagen nabídnout také dvoubarevnou kůži. Mezi specifické prvky této verze se řadí prahové lišty s nápisem „PanAmericana“ a volitelná podlaha z žebrového plechu v prostoru pro cestující, respektive robustní podlahové rohože z pryže. Výbava obsahuje automatickou klimatizaci nebo kožený multifunkční volant.
Z funkčních vylepšení lze vypíchnout především o 20 milimetrů vyšší světlou výšku (na přání ale bude Multivan PanAmericana dodáván i bez ní). Pod kapotou se objeví kompletní nabídka pohonných jednotek vyjma nejslabšího dvoulitrového TDI o výkonu 84 koní. Znamená to tedy dvoulitrové TSI o výkonu 150 koní nebo dvoulitrové TDI o výkonu 102, 150 nebo 204 koní. Silnější diesely jsou dostupné i s pohonem všech kol.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.