Nová Alfa Romeo Giulia si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Ukázala se zde i v obyčejnějších verzích.
Jedná se o přímého nástupce modelu 159, který si dal opravdu na čas. V červnu loňského roku byla sice představena vrcholná verze Giulia Quadrifoglio, jenže od té doby se prakticky nic nedělo a vůz stále ani nevstoupil do prodeje.
Co se týče výroby, ta by se měla spustit už 14. března. Dle slov samotné automobilky Giulia přináší inovativní, exkluzivní technická řešení. Výrobce nabídne Giulii ve třech stupních výbavy (Giulia, Super a Quadrifoglio) a se šesti novými motory.
Alfa Romeo Giulia navíc používá ultralehké materiály, jako jsou uhlíková vlákna, hliník a odlehčené plasty. Ke všemu se přidávají i unikátní technická řešení, jako je systém Torque Vectoring. Ten poskytuje vynikající kontrolu stability a aktivní aerodynamika u verze Q poskytuje aktivní správu přítlaku ve vysokých rychlostech.
Zvláštností nového modelu Giulia je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy typického pro Alfu Romeo bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní. Pro optimální jízdní vlastnosti je stejně jako rozložení hmotnosti důležité i zavěšení kol. Giulie proto využívá exkluzivní nezávislé zavěšení se dvěma příčnými rameny a semivirtuální osou řízení vpředu a 4,5prvkové zavěšení s nastavením sbíhavosti vzadu.
Suchá hmotnost vozu činí v základní specifikaci 1374 kg (se vznětovým motorem 2.2 o výkonu 180 koní), přičemž pod její kapotou najdeme i mnohem větší nabídku motorů. Počítat máme s přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkony 180, 250 a 330 koní. Naftový čtyřválec naopak nabídne verze s výkonem 135, 180 a 210 koní.
Nová Giulia je vybavena novým voličem Alfa DNA, který upravuje dynamické chování vozidla podle nastavení řidičem v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (režim energetické účinnosti se u Alfy Romeo objevuje vůbec poprvé) a Race (pouze pro verzi Giulia Quadrifoglio).
Příznivce pořádné hudby potěší audiosystém Harman Kardon Sound Theatre. Ten obsahuje 12kanálový zesilovač s výkonem 900 W a 14 reproduktorů. Podporou je i technologie Logic 7, která umožní vysoké rozlišení zvuku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.