Nová Alfa Romeo Giulia si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Ukázala se zde i v obyčejnějších verzích.
Jedná se o přímého nástupce modelu 159, který si dal opravdu na čas. V červnu loňského roku byla sice představena vrcholná verze Giulia Quadrifoglio, jenže od té doby se prakticky nic nedělo a vůz stále ani nevstoupil do prodeje.
Co se týče výroby, ta by se měla spustit už 14. března. Dle slov samotné automobilky Giulia přináší inovativní, exkluzivní technická řešení. Výrobce nabídne Giulii ve třech stupních výbavy (Giulia, Super a Quadrifoglio) a se šesti novými motory.
Alfa Romeo Giulia navíc používá ultralehké materiály, jako jsou uhlíková vlákna, hliník a odlehčené plasty. Ke všemu se přidávají i unikátní technická řešení, jako je systém Torque Vectoring. Ten poskytuje vynikající kontrolu stability a aktivní aerodynamika u verze Q poskytuje aktivní správu přítlaku ve vysokých rychlostech.
Zvláštností nového modelu Giulia je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy typického pro Alfu Romeo bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní. Pro optimální jízdní vlastnosti je stejně jako rozložení hmotnosti důležité i zavěšení kol. Giulie proto využívá exkluzivní nezávislé zavěšení se dvěma příčnými rameny a semivirtuální osou řízení vpředu a 4,5prvkové zavěšení s nastavením sbíhavosti vzadu.
Suchá hmotnost vozu činí v základní specifikaci 1374 kg (se vznětovým motorem 2.2 o výkonu 180 koní), přičemž pod její kapotou najdeme i mnohem větší nabídku motorů. Počítat máme s přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkony 180, 250 a 330 koní. Naftový čtyřválec naopak nabídne verze s výkonem 135, 180 a 210 koní.
Nová Giulia je vybavena novým voličem Alfa DNA, který upravuje dynamické chování vozidla podle nastavení řidičem v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (režim energetické účinnosti se u Alfy Romeo objevuje vůbec poprvé) a Race (pouze pro verzi Giulia Quadrifoglio).
Příznivce pořádné hudby potěší audiosystém Harman Kardon Sound Theatre. Ten obsahuje 12kanálový zesilovač s výkonem 900 W a 14 reproduktorů. Podporou je i technologie Logic 7, která umožní vysoké rozlišení zvuku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.