Alfa Romeo Giulia se ukázala v Ženevě i v obyčejnější verzi. Sluší jí to?

Alfa Romeo Giulia 2016
Alfa Romeo Giulia 2016, foto: Alfa Romeo
ar5 1. března 2016 11:04
Sdílej:

Nová Alfa Romeo Giulia si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Ukázala se zde i v obyčejnějších verzích.

Jedná se o přímého nástupce modelu 159, který si dal opravdu na čas. V červnu loňského roku byla sice představena vrcholná verze Giulia Quadrifoglio, jenže od té doby se prakticky nic nedělo a vůz stále ani nevstoupil do prodeje.

Co se týče výroby, ta by se měla spustit už 14. března. Dle slov samotné automobilky Giulia přináší inovativní, exkluzivní technická řešení. Výrobce nabídne Giulii ve třech stupních výbavy (Giulia, Super a Quadrifoglio) a se šesti novými motory.

Alfa Romeo Giulia navíc používá ultralehké materiály, jako jsou uhlíková vlákna, hliník a odlehčené plasty. Ke všemu se přidávají i unikátní technická řešení, jako je systém Torque Vectoring. Ten poskytuje vynikající kontrolu stability a aktivní aerodynamika u verze Q poskytuje aktivní správu přítlaku ve vysokých rychlostech.

Zvláštností nového modelu Giulia je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy typického pro Alfu Romeo bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní. Pro optimální jízdní vlastnosti je stejně jako rozložení hmotnosti důležité i zavěšení kol. Giulie proto využívá exkluzivní nezávislé zavěšení se dvěma příčnými rameny a semivirtuální osou řízení vpředu a 4,5prvkové zavěšení s nastavením sbíhavosti vzadu.

Suchá hmotnost vozu činí v základní specifikaci 1374 kg (se vznětovým motorem 2.2 o výkonu 180 koní), přičemž pod její kapotou najdeme i mnohem větší nabídku motorů. Počítat máme s přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkony 180, 250 a 330 koní. Naftový čtyřválec naopak nabídne verze s výkonem 135, 180 a 210 koní.

Nová Giulia je vybavena novým voličem Alfa DNA, který upravuje dynamické chování vozidla podle nastavení řidičem v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (režim energetické účinnosti se u Alfy Romeo objevuje vůbec poprvé) a Race (pouze pro verzi Giulia Quadrifoglio).

Příznivce pořádné hudby potěší audiosystém Harman Kardon Sound Theatre. Ten obsahuje 12kanálový zesilovač s výkonem 900 W a 14 reproduktorů. Podporou je i technologie Logic 7, která umožní vysoké rozlišení zvuku.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?