Nová Alfa Romeo Giulia si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Ukázala se zde i v obyčejnějších verzích.
Jedná se o přímého nástupce modelu 159, který si dal opravdu na čas. V červnu loňského roku byla sice představena vrcholná verze Giulia Quadrifoglio, jenže od té doby se prakticky nic nedělo a vůz stále ani nevstoupil do prodeje.
Co se týče výroby, ta by se měla spustit už 14. března. Dle slov samotné automobilky Giulia přináší inovativní, exkluzivní technická řešení. Výrobce nabídne Giulii ve třech stupních výbavy (Giulia, Super a Quadrifoglio) a se šesti novými motory.
Alfa Romeo Giulia navíc používá ultralehké materiály, jako jsou uhlíková vlákna, hliník a odlehčené plasty. Ke všemu se přidávají i unikátní technická řešení, jako je systém Torque Vectoring. Ten poskytuje vynikající kontrolu stability a aktivní aerodynamika u verze Q poskytuje aktivní správu přítlaku ve vysokých rychlostech.
Zvláštností nového modelu Giulia je pečlivý výběr materiálů pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50/50. Pro zajištění potěšení z jízdy typického pro Alfu Romeo bylo rozložení hmotnosti mezi nápravy a soustředění těžších komponent co nejblíže středové ose vozu zcela zásadní. Pro optimální jízdní vlastnosti je stejně jako rozložení hmotnosti důležité i zavěšení kol. Giulie proto využívá exkluzivní nezávislé zavěšení se dvěma příčnými rameny a semivirtuální osou řízení vpředu a 4,5prvkové zavěšení s nastavením sbíhavosti vzadu.
Suchá hmotnost vozu činí v základní specifikaci 1374 kg (se vznětovým motorem 2.2 o výkonu 180 koní), přičemž pod její kapotou najdeme i mnohem větší nabídku motorů. Počítat máme s přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkony 180, 250 a 330 koní. Naftový čtyřválec naopak nabídne verze s výkonem 135, 180 a 210 koní.
Nová Giulia je vybavena novým voličem Alfa DNA, který upravuje dynamické chování vozidla podle nastavení řidičem v rámci režimů Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (režim energetické účinnosti se u Alfy Romeo objevuje vůbec poprvé) a Race (pouze pro verzi Giulia Quadrifoglio).
Příznivce pořádné hudby potěší audiosystém Harman Kardon Sound Theatre. Ten obsahuje 12kanálový zesilovač s výkonem 900 W a 14 reproduktorů. Podporou je i technologie Logic 7, která umožní vysoké rozlišení zvuku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?