Již zítra se otevřou brány 86. mezinárodního autosalonu v Ženevě. K vidění zde bude nespočet exkluzivních a limitovaných sérií supersportů a sportovních vozů. Jeden z nich bude ale pro mnoho lidí výjimečnější než ty ostatní.
Automobily značky Alfa Romeo vždy patřily mezi ty nejkrásnější. Nedávno, konkrétně v roce 2013, se na světě objevil vůz, který byl mnohým označován jako nejhezčí Alfa všech dob. Jedná se o Alfu Romeo Disco Volante, vycházející ze základu sportovního vozu 8C.
Disco Volante je dílo slavné karosářské společnosti Touring Superleggera, sídlící v italském Miláně. Na úspěch této krásky se pokusí navázat novinka, která bude odhalena již zítra v Ženevě.
Jak již název napovídá, Disco Volante Spyder je otevřenou verzí původní Disco Volante. Pod jeho skvostnou kapotou pracuje vidlicový osmiválec 4,7 litru s výkonem 450 koňských sil, stejně jako v případě kupé.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere vozu 4,2 vteřiny a maximální rychlost činí 290 km/h. I přes to, že svými výkony dokáže Disco Volante Spyder zaujmout, jistě se shodneme na tom, že v případě takovéhoto uměleckého skvostu jakým vůz je, je výkon až druhořadou záležitostí.
Světlo světa navíc spatří jen a pouze sedm exemplářů. Pokud se vám tedy tato Alfa zamlouvá a do kapsy nemáte hluboko, není na co čekat!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.