Již zítra se otevřou brány 86. mezinárodního autosalonu v Ženevě. K vidění zde bude nespočet exkluzivních a limitovaných sérií supersportů a sportovních vozů. Jeden z nich bude ale pro mnoho lidí výjimečnější než ty ostatní.
Automobily značky Alfa Romeo vždy patřily mezi ty nejkrásnější. Nedávno, konkrétně v roce 2013, se na světě objevil vůz, který byl mnohým označován jako nejhezčí Alfa všech dob. Jedná se o Alfu Romeo Disco Volante, vycházející ze základu sportovního vozu 8C.
Disco Volante je dílo slavné karosářské společnosti Touring Superleggera, sídlící v italském Miláně. Na úspěch této krásky se pokusí navázat novinka, která bude odhalena již zítra v Ženevě.
Jak již název napovídá, Disco Volante Spyder je otevřenou verzí původní Disco Volante. Pod jeho skvostnou kapotou pracuje vidlicový osmiválec 4,7 litru s výkonem 450 koňských sil, stejně jako v případě kupé.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere vozu 4,2 vteřiny a maximální rychlost činí 290 km/h. I přes to, že svými výkony dokáže Disco Volante Spyder zaujmout, jistě se shodneme na tom, že v případě takovéhoto uměleckého skvostu jakým vůz je, je výkon až druhořadou záležitostí.
Světlo světa navíc spatří jen a pouze sedm exemplářů. Pokud se vám tedy tato Alfa zamlouvá a do kapsy nemáte hluboko, není na co čekat!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?