Pagani Huayra BC je téměř dokonalé, koupit si ho ale nemůžete

ar6, 19. února 2016, 16:24 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Říká Vám něco jméno Benny Caiola? Pokud ano, pak jistě víte, že tento podnikatel a sběratel automobilů patřil do kruhu přátel Horacia Paganiho, navíc byl historicky prvním zákazníkem jeho automobilky. A právě jemu je věnována (a po něm pojmenována) Huayra BC, doposud nejostřejší verze svého druhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pagani Huayra BC je nejlehčím homologovaným hypersportem, má 1218 kilogramů a 800 koní.

Pagani Huayra BC je nejlehčím homologovaným hypersportem, má 1218 kilogramů a 800 koní. | foto: Pagani

Sdílejte článek

Na rozdíl od svých předchůdců, Zondy R a Zondy Cinque, je Huayra BC určena primárně na běžné silnice. Zároveň ale byla zkonstruována tak, aby se ani v případě návštěvy okruhu nemusel majitel za své auto stydět. Dobrá, toto spojení je opravdu hodně nadnesené, protože Paganiho nejnovější kousek je vůbec nejlehčím homologovaným hypersportem. Váží přesně 1218 kilogramů, což je o 132 kilo méně než u standardního modelu. A nutno podotknout, že ani ten není žádným tlouštíkem.

Speciálně pro Pagani vyrobil Mercedes-AMG šestilitrový dvanáctiválec biturbo o výkonu 800 koní při 6200 ot./min s točivým momentem 1000 Nm při 4000 ot./min. O přenos síly na zadní kola se stará sedmistupňový automatizovaný manuál společnosti Xtrac s elektrohydraulickým řídícím systémem a karbonovými synchronizátory. S převodovkou spolupracuje nový elektronický aktivní diferenciál, přičemž váha celého řešení je o 40 procent nižší než u běžné dvouspojkové převodovky. Změna rychlostního stupně přitom zabere jen 75 milisekund. Od vozidel, závodících v Le Mans, byla odvozena konstrukce hnací hřídele.

img-responsive

Pagani Huayra BC sdílí s klasickou Huayrou jen střechu. | foto: Pagani

Výhradně pro Huayru BC bylo vyvinuto nezávislé zavěšení s rameny z hliníkové slity HiForg, která se normálně využívá v letectví. Údajně se jedná o nejlehčí (oproti standardní Huayaře je toto zavěšení lehčí o 25 procent) a nejefektivnější řešení, jaké kdy bylo aplikováno na silniční sportovní vůz. Přepracováno bylo také ESP od firmy Bosch, vybavené režimy Comfort, Sport a Track. Karbon-keramické odvětrávané kotouče o průměru 380 milimetrů dodalo Brembo.

Karosérie byla aerodynamicky vyladěna k naprosté dokonalosti, s „běžnou“ Huayrou dokonce provedení BC sdílí pouze střechu. Ostatní díly jsou nové, na velké množství z nich byl navíc použit nový kompozit, který je o polovinu lehčí a pětinu pevnější než karbon. Mezi hlavní prvky karosérie patří rozšířený přední splitter, nové prahy, velké zadní křídlo a agresivní difuzor. Asi nemusíme říkat, že přítlak vozu se mnohonásobně zlepšil. Kovaná kola mají 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, obuta jsou do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o velikosti 255/30 vpředu a 355/25 vzadu. Sáhnout můžete také po okruhových gumách Pirelli P Zero Trofeo R, jež zvládnou přetížení až 2G, velikost kol v tom případě klesne o palec na obou nápravách.

Uvnitř se kombinuje několik materiálů, mezi nimiž převládá karbon a kůže. Ostatně, i tady museli mít inženýři na paměti, že klíčovou veličinou je hmotnost, proto nahradili klasickou ruční brzdu její elektronickou sestřičkou. Volant je potažen velurem, což má zlepšit celkovou ovladatelnost vozu. Ačkoliv už standardní sedadla jsou dostatečně sportovní, Huayra BC se může pochlubit ještě lepšími místy k sezení. Hodně stylově vypadá řadící páka s částečně nekrytým mechanismem řazení.

Vyrobeno by mělo být pouze 20 kusů, každý za částku 2,3 miliony euro (cca 62,2 milionů korun). Jak asi správně tušíte, všechny jsou již vyprodané.

Vytisknout

Diskuze: Pagani Huayra BC je téměř dokonalé, koupit si ho ale nemůžete

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus LC 500h je druhou verzí čtyřmístného kupé, v útrobách má 359 hybridních koní.

Lexus LC přichází do Evropy, má hybridní pohon a čtyřstupňový automat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud