Koncem ledna oplakali příznivci off-roadů konec Land Roveru Defender, který již nedokázal splnit přísné emisní a bezpečnostní limity. S těmi se neměl vyrovnat ani UAZ Hunter, což je ruský terénní model se základem v typu 469. Automobilka z Uljanovska ale už loni avizovala, že její vůz nakonec ve výrobě zůstane.
Podmínkou pro zachování výroby Hunteru se žebřinovým rámem a tuhými nápravami byla modernizace, zvyšující bezpečnostní standard. Té se UAZ podrobil v minulých dnech a její součástí je instalace úchytů Isofix na krajní zadní sedadla, tříbodového bezpečnostního pásu pro cestujícího vzadu uprostřed a signalizace nezapnutého pásu na místě řidiče.
Tím ale naštěstí celá omlazovací kůra zatím končí. V průběhu roku UAZ plánuje nasadit nové logo a obnovit paletu barev, opět ale nic, co by „kazilo“ charakter Huntera. Podle oficiálních stránek výrobce najdeme pod kapotou 2.7litrový benzínový motor o výkonu 128 koní s točivým momentem 210 Nm. Na obě nápravy (pohon zadních kol s mechanicky připojitelnou přední nápravou) přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka Hyundai Dymos ve spolupráci s dvoustupňovou redukcí. O podvozku již byla řeč.
4100 milimetrů dlouhý Hunter je k dispozici ve stálém výbavovém stupni Classic, doplněném o limitované modely Pobednaja serjia a Trophy. Základní cena je 409 000 rublů (cca 125 000 korun), obě limitované série stojí o 50 000 rublů více (cca 15 300 korun). Za minulý rok si mimochodem terénního nezmara koupilo 3564 zákazníků a není vůbec jisté, jestli bude letošek pro Hunter konečnou…
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.