V polovině loňského roku byl celý automobilový svět doslova u vytržení. Poprask měla na svědomí italské automobilka Alfa Romeo. Slavnostně totiž odhalila plnohodnotného konkurenta BMW řady 3. Do prodeje se Giulia ale stále nedostala a my víme proč.
Původní datum, kdy měla sériová Giulia zazářit, spadalo ještě do roku 2014. Když bylo očividné, že termín není reálný, byla premiéra odsunuta na polovinu roku 2015. K té opravdu došlo a do výroby se měl model dostat již v létě 2015. K tomu ale opět nedošlo a následovalo několik dalších prohlášení, kdy se tohoto sedanu dočkáme, následované dalšími odklady. Samozřejmě se s každým takovým zpožděním rojily spekulace, proč k tomu dochází. Mluvilo se o zpoždění z důvodů potíží na čínském trhu.
Server Automotive News ale dnes přišel s potvrzenou informací, která odsouvání výroby Giulie vysvětluje. Italský sedan totiž nedosáhl při crash testech požadovaných výsledků. To znamená, že na voze museli inženýři provést nemalé změny, které zkrátka výrobu vozu posunuly až na léto 2016.
Doufejme, že se Giulie už opravdu dočkáme v létě a nebudeme svědky ještě většího zpoždění.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?