V polovině loňského roku byl celý automobilový svět doslova u vytržení. Poprask měla na svědomí italské automobilka Alfa Romeo. Slavnostně totiž odhalila plnohodnotného konkurenta BMW řady 3. Do prodeje se Giulia ale stále nedostala a my víme proč.
Původní datum, kdy měla sériová Giulia zazářit, spadalo ještě do roku 2014. Když bylo očividné, že termín není reálný, byla premiéra odsunuta na polovinu roku 2015. K té opravdu došlo a do výroby se měl model dostat již v létě 2015. K tomu ale opět nedošlo a následovalo několik dalších prohlášení, kdy se tohoto sedanu dočkáme, následované dalšími odklady. Samozřejmě se s každým takovým zpožděním rojily spekulace, proč k tomu dochází. Mluvilo se o zpoždění z důvodů potíží na čínském trhu.
Server Automotive News ale dnes přišel s potvrzenou informací, která odsouvání výroby Giulie vysvětluje. Italský sedan totiž nedosáhl při crash testech požadovaných výsledků. To znamená, že na voze museli inženýři provést nemalé změny, které zkrátka výrobu vozu posunuly až na léto 2016.
Doufejme, že se Giulie už opravdu dočkáme v létě a nebudeme svědky ještě většího zpoždění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.