Pokud patříte mezi pravidelné příznivce našeho webového magazínu, jistě vám je jméno Kahn Design povědomé. Jedná se o britské studio věnující se úpravě automobilů. Mezi jejich nedávné díla patří upravený Defender, Wrangler nebo Evoque. Na autosalonu v Ženeve se ale Kahn Design chystá odhalit docela jiný vůz.
Konkrétně se jedná o extrémní přeměnu automobilu Aston Martin DB9 s názvem Vengeance. O tomto modelu jsme vás informovali již několikrát. V loňském květnu se začali objevovat první nákresy a skici.
Loni v srpnu dokonce studio Kahn Design vydalo video, ve kterém se Vengeance v rámci testování proháněl po okruhu.
Svou světovou premiéru si ale tento supersport prožije teprve nyní na autosalonu v Ženevě.
Pojďme si připomenout, co je vlastně Vengance zač. Šasi, včetně motoru, převodovky a dokonce i interiéru, je převzato z britského Astonu Martin DB9. Vlastně i hliníková karoserie se nese částečně v duchu Astonu. Působí ale mnohem agresivněji. Zejména v přední části.
Jak jsme již zmínili, pod kapotou vozu pracuje motor z DB9. Jedná se o atmosférický vidlicový dvanáctiválec s objemem šest litrů, který produkuje výkon 510 koňských sil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?