Produkční Citroën SpaceTourer jsme Vám již představili, na ženevském stánku dvojitého šípu ale nebude toto provedení osamocené. Variaci na moderní volnočasové verze přiváží SpaceTourer Hyphen, vytvořený ve spolupráci s francouzskou elektropopovou kapelou Hypnen Hyphen.
Styl základních prvků, kterými jsou tvarování nárazníků, prahů a obložení podběhů, si kříženec mezi MPV a SUV půjčuje od loňského konceptu Aircross. Všechny vyjmenované detaily mají matnou barvu Moondust Dark, jejich části jsou potom zvýrazněné oranžovočerveným odstínem. Ze světa terénních vozů pochází rovněž zvýšená světlá výška a pneumatiky s pěti gumovými pásky, nazuté na 19palcových kolech. Zelený perleťový odstín karosérie postupně přechází, použitím šestiúhelníkové fólie, v oranžovočervenou barvu, střecha je leskle černá.
S motivy exteriéru se pracuje také v interiéru. Spodní částí každého sedadla je potažena zelenou kůží Nappa s oranžovočerveným prošíváním, v horní části je látka, jejíž odstín je u každého místa jiný. Oranžovočervené popruhy drží na každém sedadle speciální polštářek z vyfrézované 3D pěny v kůži Nappa. Strop, výplně dveří i palubní deska jsou potaženy specifickou látkou, která ladí s odstíny a motivy sedadel. Pohodovou atmosféru dotváří koberečky z měkké vlny a velké střešní okno.
K pohonu slouží naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 150 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Specialitou SpaceToureru Hyphen je odpojitelný pohon všech kol, vyvinutý ve spolupráci s Dangelem. Ten by se konec konců mohl objevit také v sériovém voze, terénní verzi však v produkční podobě pravděpodobně neuvidíme.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?