Produkční Citroën SpaceTourer jsme Vám již představili, na ženevském stánku dvojitého šípu ale nebude toto provedení osamocené. Variaci na moderní volnočasové verze přiváží SpaceTourer Hyphen, vytvořený ve spolupráci s francouzskou elektropopovou kapelou Hypnen Hyphen.
Styl základních prvků, kterými jsou tvarování nárazníků, prahů a obložení podběhů, si kříženec mezi MPV a SUV půjčuje od loňského konceptu Aircross. Všechny vyjmenované detaily mají matnou barvu Moondust Dark, jejich části jsou potom zvýrazněné oranžovočerveným odstínem. Ze světa terénních vozů pochází rovněž zvýšená světlá výška a pneumatiky s pěti gumovými pásky, nazuté na 19palcových kolech. Zelený perleťový odstín karosérie postupně přechází, použitím šestiúhelníkové fólie, v oranžovočervenou barvu, střecha je leskle černá.
S motivy exteriéru se pracuje také v interiéru. Spodní částí každého sedadla je potažena zelenou kůží Nappa s oranžovočerveným prošíváním, v horní části je látka, jejíž odstín je u každého místa jiný. Oranžovočervené popruhy drží na každém sedadle speciální polštářek z vyfrézované 3D pěny v kůži Nappa. Strop, výplně dveří i palubní deska jsou potaženy specifickou látkou, která ladí s odstíny a motivy sedadel. Pohodovou atmosféru dotváří koberečky z měkké vlny a velké střešní okno.
K pohonu slouží naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 150 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Specialitou SpaceToureru Hyphen je odpojitelný pohon všech kol, vyvinutý ve spolupráci s Dangelem. Ten by se konec konců mohl objevit také v sériovém voze, terénní verzi však v produkční podobě pravděpodobně neuvidíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?