„V této garáži se chystá něco opravdu velkého. Dokážete si tipnout, co by to mohlo být?“ Přesně tento popisek nalezneme u obrázku garáže s logem Škody, který naše tuzemská automobilka vystavila na svém facebookovém profilu. Co se asi za tajemnými vraty schovává?
Pokud je řeč o něčem velkém v souvislosti se Škodou, každého jistě napadne příchod nového SUV Kodiaq, o kterém jste si na našem webu mohli přečíst již několikrát.
Premiéra sériového modelu je sice očekávána až v průběhu podzimního autosalonu v Paříži, již v března bychom se mohli dočkat odhalení konceptu tohoto vozu. To by samozřejmě neproběhlo nikde jinde než na autosalonu v Ženevě.
Kodiaq bude, jak je známo, využívat současnou generaci hojně rozšířené koncernové platformy MQB, stejně jako jeho bratranec Volkswagen Tiguan. Pod kapotou nalezneme benzínové i dieselové agregáty s výkonem od 115 do 220 koní. Není ale vyloučeno, že se dočkáme verze s motorem TSI o výkonu 280 koní nebo dvakrát přeplňovaného TDI z Passatu o výkonu 240 koní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.