Po představení nové generace Mercedesu třídy E se začínají dít celkem velké věci. Dle zákulisních zpráv se totiž možná chystá jeho oplastovaná zvýšená verze.
Ta by v případě sériové výroby měla konkurovat aktuálnímu Audi A6 Allroad a vycházet bude jak jinak než z verze E kombi. Rodinné provedení se však zatím neukázalo, a tak je potřeba říci, že kombíkové zvýšené éčko nepřijde jen tak.
Dosavadní zdroje navíc hovoří o přezdívce All-Terrain a jeho premiéru by jsme mohli očekávat až letos v září. Vedení Mercedesu ale hovoří o tom, že popularita zvýšeného kombíku je z velké části závislá na americkém trhu, protože Američané mají rádi pořádně velká auta.
Kromě potvrzení plánů na verzi E Class All-Terrain, se Mercedes chystá uvést další tři modely v letošním roce. Mělo by se jednat o provedení C Convertible v srpnu, následně GLC kupé a modernizovanou verzi modelu C 450 AMG 4MATIC. Očekává se, že poslední zmíněný model dostane drobné úpravy včetně nové devítistupňové automatické převodovky 9G-TRONIC.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?