Je to skoro už dva roky, co se nám ukázal faceliftovaný Volkswagen Polo současné generace, a tak je na čase, poohlížet se po nástupci. A právě v této souvislosti se objevily na internetu dva snímky.
Některé zdroje hovoří o premiéře nástupce již v příštím roce a nejspíše by se tak mohlo stát na podzimním autosalonu v Paříži. Šestá generace Pola by se pak měla začít téměř ihned prodávat, protože VW počítá v témže roce i se začátkem jeho výroby.
Polo šesté generace dostane zkrácenou verzi platformy MQB, s níž je spojen úbytek na váze přibližně 70 kilogramů. Spolu s tím se výraznějšího nárůstu dočká rozvor, auto dostane zkosenější čelní sklo a plošší linii střechy. Zajímavostí je fakt, že v nabídce se má objevit pouze pětidveřové provedení, verze se třemi dveřmi se v rámci škrtů a úspor vyrábět nebude.
Pod kapotou čekejme hlavně tříválcové pohonné jednotky TSI a TDI a není vůbec jisté, zda se ještě vrátí ostrá verze GTI. Díky kauze Dieselgate totiž musí koncern šetřit kde se dá a nesmí si dovolit utrácet za marnotratnosti, jakou je nějaká ostrá edice nebo snad pět výbavových verzí. Příští Polo se také pochlubí bohatou základní bezpečnostní výbavou s multikolizní brzdou, adaptivním tempomatem, monitoringem jízdy v pruzích a chybět nemá ani detekce dopravního značení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.