Divize Mercedes-AMG odhalilo speciální edici modelu AMG A 45, aby oslavilo dvojité vítězství v letošním ročníku závodů Formule 1.
Vozidlo dostalo speciální zbarvení karoserie se dvěma pruhy, což má připomínat současný monopost F1 W06. Společně s tím přichází větší přední splitter a střešní spoiler. Zákazníci si budou moci objednat auto v polární stříbrné metalíze, v tmavě šedé Magno a v horské šedé metalíze. Bez ohledu na výběr laku, budou všechny vozy vybaveny 19palcovými titanově šedými koly se zelenou obrubou.
Standardně je Mercedes-AMG A 45 Petronas 2015 World Champion Edition vybaven exkluzivním AMG balíčkem, dále paketem AMG DYNAMIC Plus a elektricky nastavitelnými sedadly AMG v kůži Dinamica. Nechybí ani sportovní volant Performance taktéž v kůži Dinamica a se zeleným prošitím. Zelenou barvu najdeme i na palubní desce a kolem výdechů klimatizace.
K dispozici nejsou žádné mechanické změny, takže pod kapotou je stále 2,0litrový 4válcový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 381 koní a s 475 Nm točivého momentu. Výkon jde na obě nápravy skrze systém pohonu 4MATIC, a to přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Ta byla optimalizována tak, aby poskytla ještě rychlejší řazení, než když dřív. Možná i to má za následek zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,2 sekundy.
Vůz bude v prodeji od ledna do května roku 2016 za cenu 65,402.40 eur, popřípadě za 66,818.50 eur s matně šedým lakem karoserie Magno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.