Již v červenci letošního roku oznámil dánský designer Henrik Fisker, že plánuje svůj návrat s novou společností na výrobu elektromobilů. Tak se skutečně stalo a z popela společnosti Fisker Automotive povstává automobilka Karma Automotive.
Nezdar automobilky Fisker máme jistě všichni v živé paměti. I když vůz Karma patřil mezi špičkové elektromobily své doby a úctu mu projevil i James May v pořadu Top Gear, jeho prodejnost byla tak nízká, že společnost nevyhnutelně zkrachovala.
Henrik Fisker se ale na scénu vrací s novou společností nesoucí jméno prvního a jediného modelu své předchozí automobilka, Karma. Při tomto návratu informoval americký server autoblog.com o tom, že nová společnost opět spustí výrobu elektromobilu Karma a to již v roce 2016.
Jak to ale vypadá Karma se pokusí vydat odlišnou cesto než její předchůdce. Podle australského serveru motoring.com.au se totiž společnost Karma dohodla na spolupráci s bavorskou automobilkou BMW.
Na základě této dohody budou Němci dodávat Karmě baterie a spalovací i elektrické motory, které pohání vozy i3 a i8.
Je tak dost možné, že již v roce 2016 začnou z výrobního pásu sjíždět Karmy s technikou BMW. Je ale stále velkou otázkou, dokáže-li Karma obstát ve stále rostoucí konkurenci na poli elektromobilů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?