Již v červenci letošního roku oznámil dánský designer Henrik Fisker, že plánuje svůj návrat s novou společností na výrobu elektromobilů. Tak se skutečně stalo a z popela společnosti Fisker Automotive povstává automobilka Karma Automotive.
Nezdar automobilky Fisker máme jistě všichni v živé paměti. I když vůz Karma patřil mezi špičkové elektromobily své doby a úctu mu projevil i James May v pořadu Top Gear, jeho prodejnost byla tak nízká, že společnost nevyhnutelně zkrachovala.
Henrik Fisker se ale na scénu vrací s novou společností nesoucí jméno prvního a jediného modelu své předchozí automobilka, Karma. Při tomto návratu informoval americký server autoblog.com o tom, že nová společnost opět spustí výrobu elektromobilu Karma a to již v roce 2016.
Jak to ale vypadá Karma se pokusí vydat odlišnou cesto než její předchůdce. Podle australského serveru motoring.com.au se totiž společnost Karma dohodla na spolupráci s bavorskou automobilkou BMW.
Na základě této dohody budou Němci dodávat Karmě baterie a spalovací i elektrické motory, které pohání vozy i3 a i8.
Je tak dost možné, že již v roce 2016 začnou z výrobního pásu sjíždět Karmy s technikou BMW. Je ale stále velkou otázkou, dokáže-li Karma obstát ve stále rostoucí konkurenci na poli elektromobilů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.