Již v červenci letošního roku oznámil dánský designer Henrik Fisker, že plánuje svůj návrat s novou společností na výrobu elektromobilů. Tak se skutečně stalo a z popela společnosti Fisker Automotive povstává automobilka Karma Automotive.
Nezdar automobilky Fisker máme jistě všichni v živé paměti. I když vůz Karma patřil mezi špičkové elektromobily své doby a úctu mu projevil i James May v pořadu Top Gear, jeho prodejnost byla tak nízká, že společnost nevyhnutelně zkrachovala.
Henrik Fisker se ale na scénu vrací s novou společností nesoucí jméno prvního a jediného modelu své předchozí automobilka, Karma. Při tomto návratu informoval americký server autoblog.com o tom, že nová společnost opět spustí výrobu elektromobilu Karma a to již v roce 2016.
Jak to ale vypadá Karma se pokusí vydat odlišnou cesto než její předchůdce. Podle australského serveru motoring.com.au se totiž společnost Karma dohodla na spolupráci s bavorskou automobilkou BMW.
Na základě této dohody budou Němci dodávat Karmě baterie a spalovací i elektrické motory, které pohání vozy i3 a i8.
Je tak dost možné, že již v roce 2016 začnou z výrobního pásu sjíždět Karmy s technikou BMW. Je ale stále velkou otázkou, dokáže-li Karma obstát ve stále rostoucí konkurenci na poli elektromobilů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?