Jako hned několik automobilek před ním, i Cadillac se v posledních měsících rozhodl změnit nomenklaturu. Z modelu SRX se tak stává XT5, kdy první dvě písmene zkracují spojení Crossover Touring a číslo pro změnu velikost a postavení v modelové paletě. Novinka každopádně není jenom o jiném jménu.
Oproti Cadillacu SRX je nové prakticky všechno, na co pomyslíte. Tou asi vůbec nejdůležitější změnou je 126kilogramová dieta, zapříčiněná použitím mnohem lehčí platformy nebo vysokopevnostní oceli. Americká automobilka se dále chlubí, že její nováček je o 26 kilo lehčí než Audi Q5 a o markantních 295 kilo lehčí než Mercedes GLE. Pokud budete chtít vyjádřit váhu čísly, pak je to 1814 kilogramů s pohonem předních kol a 1940 kilogramů se čtyřkolkou.
Odlehčení přitom není na úkor vnitřního prostoru. XT5 je se svými 4815 mm do délky, 1903 mm do šířky a 1675 mm do výšky téměř identicky velký jako SRX. Rozvor náprav se ale povedlo natáhnout na 2857 mm, čímž došlo k prodloužení prostoru pro nohy zadních cestujících o 8,1 cm.
Vzhled karosérie hodně vychází z na jaře představeného luxusního sedanu CT6. Máme tu tedy přední světla s přesahujícím páskem LED diod (za příplatek budou k dispozici full-LED světla), pětiúhelníkovou masku chladiče s novým logem amerického výrobce, zvedající se linii dveří nebo vertikální zadní lampy. Kola mají 18 nebo 20 palců, přičemž ve druhém případě jsou kombinovány se vzduchovým podvozkem.
O prostornosti interiéru už byla řeč, stejně jako o inspiraci limuzínou CT6. Nosným prvkem kabiny je multimediální systém CUE, jehož součástí je 4G připojení, WiFi hotspot i rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Do vnitřního zpětného zrcátka se promítá obraz systému Rear Camera Mirror. Přístrojová deska je tvořena dvěma analogovými a jedním digitálním budíkem, většinu pozornosti ale na sebe strhne atypicky tvarovaný volant s výraznou dřevěnou lištou. Ostatně dřevěné dekory a kožené čalounění najdeme po celém interiéru představované verze. Za příplatek bude dostupný například head up displej nebo bezklíčkové otevírání kufru.
Nová platforma má vpředu zavěšení McPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu. Pod kapotou severoamerické verze tepe 3.6litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 366 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž součástí je i systém elektronické kontroly řazení Electronic Precision Shift.
Standardem je pohon předních kol, za příplatek ale bude dostupná i čtyřkolka se dvěma spojkami a elektronicky řízeným zadním diferenciálem, která umí poslat až 100 procent výkonu na přední nebo zadní nápravu. Řidič bude zároveň schopný odpojit kola zadní nápravy a ve jménu úspory paliva využívat jen „předokolky“.
Vedle Severní Ameriky bude XT5 dostupný rovněž v Číně, kde se dočkají přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu dva litry. Jestli se nový Cadillac dostane do Evropy zatím není jasné. Přece jen bez naftového motoru má proti německé prémii jen pramalé šance.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.