Jako hned několik automobilek před ním, i Cadillac se v posledních měsících rozhodl změnit nomenklaturu. Z modelu SRX se tak stává XT5, kdy první dvě písmene zkracují spojení Crossover Touring a číslo pro změnu velikost a postavení v modelové paletě. Novinka každopádně není jenom o jiném jménu.
Oproti Cadillacu SRX je nové prakticky všechno, na co pomyslíte. Tou asi vůbec nejdůležitější změnou je 126kilogramová dieta, zapříčiněná použitím mnohem lehčí platformy nebo vysokopevnostní oceli. Americká automobilka se dále chlubí, že její nováček je o 26 kilo lehčí než Audi Q5 a o markantních 295 kilo lehčí než Mercedes GLE. Pokud budete chtít vyjádřit váhu čísly, pak je to 1814 kilogramů s pohonem předních kol a 1940 kilogramů se čtyřkolkou.
Odlehčení přitom není na úkor vnitřního prostoru. XT5 je se svými 4815 mm do délky, 1903 mm do šířky a 1675 mm do výšky téměř identicky velký jako SRX. Rozvor náprav se ale povedlo natáhnout na 2857 mm, čímž došlo k prodloužení prostoru pro nohy zadních cestujících o 8,1 cm.
Vzhled karosérie hodně vychází z na jaře představeného luxusního sedanu CT6. Máme tu tedy přední světla s přesahujícím páskem LED diod (za příplatek budou k dispozici full-LED světla), pětiúhelníkovou masku chladiče s novým logem amerického výrobce, zvedající se linii dveří nebo vertikální zadní lampy. Kola mají 18 nebo 20 palců, přičemž ve druhém případě jsou kombinovány se vzduchovým podvozkem.
O prostornosti interiéru už byla řeč, stejně jako o inspiraci limuzínou CT6. Nosným prvkem kabiny je multimediální systém CUE, jehož součástí je 4G připojení, WiFi hotspot i rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Do vnitřního zpětného zrcátka se promítá obraz systému Rear Camera Mirror. Přístrojová deska je tvořena dvěma analogovými a jedním digitálním budíkem, většinu pozornosti ale na sebe strhne atypicky tvarovaný volant s výraznou dřevěnou lištou. Ostatně dřevěné dekory a kožené čalounění najdeme po celém interiéru představované verze. Za příplatek bude dostupný například head up displej nebo bezklíčkové otevírání kufru.
Nová platforma má vpředu zavěšení McPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu. Pod kapotou severoamerické verze tepe 3.6litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 366 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž součástí je i systém elektronické kontroly řazení Electronic Precision Shift.
Standardem je pohon předních kol, za příplatek ale bude dostupná i čtyřkolka se dvěma spojkami a elektronicky řízeným zadním diferenciálem, která umí poslat až 100 procent výkonu na přední nebo zadní nápravu. Řidič bude zároveň schopný odpojit kola zadní nápravy a ve jménu úspory paliva využívat jen „předokolky“.
Vedle Severní Ameriky bude XT5 dostupný rovněž v Číně, kde se dočkají přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu dva litry. Jestli se nový Cadillac dostane do Evropy zatím není jasné. Přece jen bez naftového motoru má proti německé prémii jen pramalé šance.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.