Jako hned několik automobilek před ním, i Cadillac se v posledních měsících rozhodl změnit nomenklaturu. Z modelu SRX se tak stává XT5, kdy první dvě písmene zkracují spojení Crossover Touring a číslo pro změnu velikost a postavení v modelové paletě. Novinka každopádně není jenom o jiném jménu.
Oproti Cadillacu SRX je nové prakticky všechno, na co pomyslíte. Tou asi vůbec nejdůležitější změnou je 126kilogramová dieta, zapříčiněná použitím mnohem lehčí platformy nebo vysokopevnostní oceli. Americká automobilka se dále chlubí, že její nováček je o 26 kilo lehčí než Audi Q5 a o markantních 295 kilo lehčí než Mercedes GLE. Pokud budete chtít vyjádřit váhu čísly, pak je to 1814 kilogramů s pohonem předních kol a 1940 kilogramů se čtyřkolkou.
Odlehčení přitom není na úkor vnitřního prostoru. XT5 je se svými 4815 mm do délky, 1903 mm do šířky a 1675 mm do výšky téměř identicky velký jako SRX. Rozvor náprav se ale povedlo natáhnout na 2857 mm, čímž došlo k prodloužení prostoru pro nohy zadních cestujících o 8,1 cm.
Vzhled karosérie hodně vychází z na jaře představeného luxusního sedanu CT6. Máme tu tedy přední světla s přesahujícím páskem LED diod (za příplatek budou k dispozici full-LED světla), pětiúhelníkovou masku chladiče s novým logem amerického výrobce, zvedající se linii dveří nebo vertikální zadní lampy. Kola mají 18 nebo 20 palců, přičemž ve druhém případě jsou kombinovány se vzduchovým podvozkem.
O prostornosti interiéru už byla řeč, stejně jako o inspiraci limuzínou CT6. Nosným prvkem kabiny je multimediální systém CUE, jehož součástí je 4G připojení, WiFi hotspot i rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Do vnitřního zpětného zrcátka se promítá obraz systému Rear Camera Mirror. Přístrojová deska je tvořena dvěma analogovými a jedním digitálním budíkem, většinu pozornosti ale na sebe strhne atypicky tvarovaný volant s výraznou dřevěnou lištou. Ostatně dřevěné dekory a kožené čalounění najdeme po celém interiéru představované verze. Za příplatek bude dostupný například head up displej nebo bezklíčkové otevírání kufru.
Nová platforma má vpředu zavěšení McPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu. Pod kapotou severoamerické verze tepe 3.6litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 366 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž součástí je i systém elektronické kontroly řazení Electronic Precision Shift.
Standardem je pohon předních kol, za příplatek ale bude dostupná i čtyřkolka se dvěma spojkami a elektronicky řízeným zadním diferenciálem, která umí poslat až 100 procent výkonu na přední nebo zadní nápravu. Řidič bude zároveň schopný odpojit kola zadní nápravy a ve jménu úspory paliva využívat jen „předokolky“.
Vedle Severní Ameriky bude XT5 dostupný rovněž v Číně, kde se dočkají přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu dva litry. Jestli se nový Cadillac dostane do Evropy zatím není jasné. Přece jen bez naftového motoru má proti německé prémii jen pramalé šance.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.