Autosalon v hlavním městě Japonska se prozatím nese hlavně v duchu automobilů budoucnosti poháněných elektřinou či vodíkem. A v tomto duchu se nese i nová autonomní novinka Nissanu.
O novém konceptu Nissanu jsme vás již informovali krátce po tom, co automobilka odhalila jeho první snímek.
Tento hatchback s elektrickým pohonem a karbonovým tělem je vybaven technologií autonomního řízení, které nám je skvěle demonstrováno na následujícím videu.
Vůz je zjevně uzpůsoben k jízdě po městě. Tomu nahrává manévrovatelnost a malý poloměr otáčení vozu. Designeři ale mysleli i na pohodlí cestujících. Těm se nabízí k dispozici značné množství vnitřního prostoru. Toho bylo docíleno posunutím kol vozu až do rohů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.