Jistě si vzpomínáte, že jsme Vás nedávno informovali o možném návratu motorů s rotační osou do portfolia Mazdy. Nyní se ale zdá, že odhalení konceptu s touto technologií se dočkáme dříve, než jsme si mysleli.
Potkat v dnešních dnech na silnici stroj, jemuž se pod kapotou ukrývá Wankelův motor je opravdové štěstí. Jednak to je proto, že poslední automobilka, která motory s rotační osou produkovala je stáhla v roce 2012 a také proto, že životnost těchto agregátů jen zřídka kdy přesáhla 200 000 km.
Automobilka Mazda se ale nyní rozhodla tuto atypickou technologii motoru oživit. Ostatně o tom jsme Vás informovali v následujícím článku.
Australský zpravodajský server motoring.com.au nyní přinesl opravdu zajímavou informaci. Mazda totiž údajně představí koncept automobilu, který má využívat právě Wankelův motor již během letošního autosalonu v Tokiu.
Bude se pravděpodobně jednat o morálního následovníka vozů RX-7 a RX-8. Není ta žádným překvapení, že má nést jméno RX-9. Novinka má využívat rotační motor s dvojicí elektrických turbodmychadel. Motor bude spárován s plug-in hybridní soustavou.
Tento celek by měl dohromady produkovat výkon 450 koní!
Sériová výroba vozu se má rozběhnout v roce 2017. Přesně padesát let po představení prvního sériového vozu, který využíval Wankelův motor – Cosmo Sport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?