Jistě si vzpomínáte, že jsme Vás nedávno informovali o možném návratu motorů s rotační osou do portfolia Mazdy. Nyní se ale zdá, že odhalení konceptu s touto technologií se dočkáme dříve, než jsme si mysleli.
Potkat v dnešních dnech na silnici stroj, jemuž se pod kapotou ukrývá Wankelův motor je opravdové štěstí. Jednak to je proto, že poslední automobilka, která motory s rotační osou produkovala je stáhla v roce 2012 a také proto, že životnost těchto agregátů jen zřídka kdy přesáhla 200 000 km.
Automobilka Mazda se ale nyní rozhodla tuto atypickou technologii motoru oživit. Ostatně o tom jsme Vás informovali v následujícím článku.
Australský zpravodajský server motoring.com.au nyní přinesl opravdu zajímavou informaci. Mazda totiž údajně představí koncept automobilu, který má využívat právě Wankelův motor již během letošního autosalonu v Tokiu.
Bude se pravděpodobně jednat o morálního následovníka vozů RX-7 a RX-8. Není ta žádným překvapení, že má nést jméno RX-9. Novinka má využívat rotační motor s dvojicí elektrických turbodmychadel. Motor bude spárován s plug-in hybridní soustavou.
Tento celek by měl dohromady produkovat výkon 450 koní!
Sériová výroba vozu se má rozběhnout v roce 2017. Přesně padesát let po představení prvního sériového vozu, který využíval Wankelův motor – Cosmo Sport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.