Módní vlna crossoverů dorazila také do Ruska. Lada chce se zavedenou konkurencí bojovat modelem Xray, jehož ostrá premiéra proběhne ještě před koncem letošního roku. A v plánech AvtoVAZu se také čím dál častěji skloňuje možnost uvedení ostré verze...
Vývoj sportovních derivátů běžných Lad má na starosti oddělení Lada Sport a připomeňme, že v současnosti kromě speciálů pro WTCC a další závodní podniky vyrábí i Kalinu a Grantu Sport. Pod jejich kapotou najdeme shodně zážehovou šestnáctistovku o výkonu 118 koní ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.
V dohledné době pak stejné oddělení vyrobí několik kusů ostřejší Kaliny NFR se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 140 koní. A stejný motor by se mohl objevit i v útrobách údajně připravovaného crossoveru Xray NFR.
Spolu s charakterem auta musí korespondovat vnější vzhled, s nímž si pohráli grafici ruského webového magazínu Kolesa.ru. Jinak poměrně střídmě tvarovanému modelu nadělili snížený podvozek, výrazně tvarované nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení, vzadu s difuzorem a sportovní koncovkou výfuku), nasávání vzduchu na kapotě, střešní spoiler a samozřejmě větší kola.
Vedle vzhledu se u případné sériové podoby počítá s nasazením ostřejšího řízení, přitvrzeného podvozku i jinak naladěné převodovky. Mimochodem, některé divočejší spekulace pracují s tezí, že by se pod kabátek ruského modelu mohla dostat technika z jihoamerického Renaultu Sandero RS, tedy atmosférický dvoulitr o výkonu 147 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Ostatně Xray bude ze Sandera vycházet, takže by to nemusel být nepřekonatelný problém…
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?