Lada chystá ostrý crossover, prohánět chce Juke Nismo

ar6, 19. října 2015, 05:00 Google+

Módní vlna crossoverů dorazila také do Ruska. Lada chce se zavedenou konkurencí bojovat modelem Xray, jehož ostrá premiéra proběhne ještě před koncem letošního roku. A v plánech AvtoVAZu se také čím dál častěji skloňuje možnost uvedení ostré verze...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přední část s novým nárazníkem vypadá velmi agresivně, Lada Xray NFR.

Přední část s novým nárazníkem vypadá velmi agresivně, Lada Xray NFR. | foto: Kolesa.ru

Sdílejte článek

Vývoj sportovních derivátů běžných Lad má na starosti oddělení Lada Sport a připomeňme, že v současnosti kromě speciálů pro WTCC a další závodní podniky vyrábí i Kalinu a Grantu Sport. Pod jejich kapotou najdeme shodně zážehovou šestnáctistovku o výkonu 118 koní ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

V dohledné době pak stejné oddělení vyrobí několik kusů ostřejší Kaliny NFR se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 140 koní. A stejný motor by se mohl objevit i v útrobách údajně připravovaného crossoveru Xray NFR.

Spolu s charakterem auta musí korespondovat vnější vzhled, s nímž si pohráli grafici ruského webového magazínu Kolesa.ru. Jinak poměrně střídmě tvarovanému modelu nadělili snížený podvozek, výrazně tvarované nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení, vzadu s difuzorem a sportovní koncovkou výfuku), nasávání vzduchu na kapotě, střešní spoiler a samozřejmě větší kola.

Vedle vzhledu se u případné sériové podoby počítá s nasazením ostřejšího řízení, přitvrzeného podvozku i jinak naladěné převodovky. Mimochodem, některé divočejší spekulace pracují s tezí, že by se pod kabátek ruského modelu mohla dostat technika z jihoamerického Renaultu Sandero RS, tedy atmosférický dvoulitr o výkonu 147 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Ostatně Xray bude ze Sandera vycházet, takže by to nemusel být nepřekonatelný problém…

Vytisknout

Diskuze: Lada chystá ostrý crossover, prohánět chce Juke Nismo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Zatím jediné tři vyrobené prototypy tureckého národního auta na základech Saabu 9-3.

Turecko chce do pěti let představit národní auto s technikou ze začátku století

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud