Ruský automobilový průmysl v posledních měsících, i díky sankcím ze strany Evropské unie, výrazně stagnuje. Nový vítr má do něj přinést Lada Vesta, která by mohla dorazit i jako elegantní kupé.
Vesta je prvním modelem, plně vyvinutým pod taktovou aliance Renault-Nissan, což je patrné nejen na ovládacích prvcích v interiéru, ale především na použité technice. Platforma Lada B/C s délkou 4410 mm, šířkou 1764 mm a výškou 1497 mm například využívá řízení nebo zadní torzní příčku ze starších Renaultů. Již zmíněné ovládací prvky lze používat také v rukavicích, což je při ruských zimních teplotách jistě vítaný prvek.
Vůbec poprvé se u auta s plachetnicí ve znaku objevuje multifunkční volant s podélným i výškovým nastavováním, chlazená schránka před spolujezdcem, automatické zamykání při rozjezdu nebo couvací kamera. Její obraz je promítán na sedmipalcový displej multimediálního systému, který je dále vybaven rádiem, USB porty nebo rozhraním Bluetooth.
Premiéru v jakémkoliv ruském voze slaví systém tísňového volání, dále má Vesta ve standardu stabilizaci, přední airbagy, ABS nebo asistent pro rozjezd do kopce. Při rozvoru 2635 mm pojme zadní lavice tři cestující a kufr dalších 480 litrů. Vzhled karosérie má na svědomí Steve Mattin, jehož hlavní inspirací se stalo písmeno X, viditelné v přední masce, kolem blatníků i v optice skupinových světel. Pro individualisty bude dostupných sedm laků karosérie, které půjde kombinovat s patnácti- nebo šestnáctipalcovými koly.
Pod kapotou se objeví zážehová šestnáctistovka o osmi ventily o výkonu 87 a 106 koní, respektive zážehová šestnáctistovka s šestnácti ventily původem od Nissanu o výkonu 114 koní. V závislosti na zvoleném motoru je dostupná pětistupňová manuální převodovka, robotizovaný manuál ZF nebo bezestupňový automat CVT.
Ve fázi testování je zatím Vesta s pohonem na CNG a kombinovaným dojezdem 1000 kilometrů (tato verze umí jezdit i na benzín). Mezi druhy paliva lze přepínat manuálně, po vyčerpání dvou tlakových láhví pod podlahou zavazadlového prostoru se motor automaticky přepne do benzínového režimu. Na domácím trhu půjde nový sedan ve výbavách Classic, Comfort a Lux do prodeje koncem listopadu, základní cena se bude pohybovat kolem 495 000 rublů (cca 193 000 korun).
Sedan ale rozhodně nebude jedinou karosářskou variantou Lady Vesta. Jistotu výroby má praktické kombi, jejíž podobu naznačil koncept Vesta Cross a sériové tvary prakticky v celé kráse odhalil automobilový designér Theophilus Chin. Ten pak dal volný průchod své fantazii a stvořil také render sportovněji laděného kupé. Nutno říct, že ve žluté barvě to ruskému stroji náramně sluší a nakonec by ani takové auto nemuselo být daleko od reality. Vždyť notně stárnoucí Priora tento typ karosérie až donedávna nabízela.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.