Nejrychlejší SUV světa přichází z Británie a jmenuje se Bentley Bentayga. To si odbylo svůj oficiální debut tento týden na výstavě IAA 2015 a nová zpráva naznačuje, že se chystá ještě rychlejší verze.
V rozhovoru pro britský magazín Autocar se rozhovořil šéf vývoje Rolf Frech, který řekl, že v plánech značky je ještě rychlejší verze Bentaygy. K jejímu vývoji navíc řekl "Nikdy neříkej nikdy" a tak je jasné, že se jej opravdu dočkáme. Otázkou je, kdy to bude, protože zákulisní informace hovoří nejdříve o roce 2017.
Pod kapotou vozu by jsme mohli najít upravený dvanáctiválcový benzínový přeplňovaný motor. Ten je ve své základní konfiguraci "jen na začátku jeho potenciálu" a dá se zněj dostat víc, mnohem víc... Silnější Bentayga by navíc mohla dostat tradiční označení Speed a karoserii by mohl zdobit přední spoiler, splitter a nový nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?