Elektrický Smart ForTwo se podle výrobce přestal vyrábět, protože jeho základy stojí na předchozí generaci modelu a vůz má již svého nástupce.
Kdo si tedy náhodou chce pořídit elektricky Smart, musí si počkat na nový elektrický ForTwo, který ale přijde až v druhé polovině roku 2016. Ukončení produkce současného Smartu má na svědomí i malý zájem ze strany zákazníků.
Odcházející ForTwo Electric Drive využívá k pohonu Lithium-Iontové akumulátory s kapacitou 17,6 kWh. Nechybí ani elektromotor o výkonu 55 kW a točivém momentu 130 Nm. Díky tomu vůz nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a maximální rychlost je činí omezovačem nastavených 125 km/h. Ještě lepší je údaj o dojezdu, který se má pohybovat okolo 121 km ve městě a 94 km na dálnici.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.