Druhá generace německého Opelu Insignia je stále v nedohlednu a dle posledních zpráv to vypadá, že se jí dočkáme až za 2 roky.
Vůz má být přitom silně ovlivněn designem konceptu Monza, ale samozřejmě výsledná podoba bude méně dramatická. Nová Insignia nabídne svažující se linii střechy a bude vypadat spíše jako čtyřdveřové kupé než jako velký klasický sedan.
Když už mluvíme o velikosti, nová generace bude o něco větší než současný model a počítá se s nárůstem rozvoru o 10 cm. Díky tomu naroste prostor pro nohy na zadních sedadlech. Zákulisní informace hovoří i o tom, že v nabídce se objeví i verze ST, takže se nezapomene ani na rodiny. Díky moderním materiálům a nejnovějším vývojovým technologiím má Insignie zhubnout okolo 130 kg, což zajistí i nižší spotřebu paliva.
Další informace jsou velmi omezené, vůz by měl ve své výbavě obsahovat velký digitální displej místo klasické palubní desky, head-up display a samozřejmě nové z aktualizované motory.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?