Nová Audi A5 už tluče na dveře, stále ale nevíme, jak bude vypadat. Pojďme její vzhled, motory, techniku a výbavu poodkrýt.
Po vzoru Audi A4 dorazí A5, jak už jsme měli možnost zjistit od šéfa Audi Česká Republika, nové A5 se dočkáme přibližně na přelomu roku 2015 a 2016. Nejdříve dorazí s karosérií kupé, následovat bude sportback a až záhy dorazí otevřená verze kabriolet a sportovní S5 a RS5.
Nejdůležitější změny můžeme rozebrat už nyní. Ve jménu snížení hmotnosti a tedy spotřeby čekáme odtučňovací kůru. Přibližně nová A5 shodí dolů jeden metrák, tedy sto kilogramů. Navzdory tomu bude narůstat ve všech směrech. Jak v délce rozvoru, tak v šířce, předpokládáme, že jediný rozměr, který bude menší, bude výška.
Paleta motorů bude velmi podobná té u Audi A4. Čekáme tedy základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, následně 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW. Z nabídky vznětový čtyřválců zmíním dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). A samotným vrcholem bude třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).
Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí. Uvnitř nalezneme osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků najdeme již dobře známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?