Nová Audi A5 už tluče na dveře, stále ale nevíme, jak bude vypadat. Pojďme její vzhled, motory, techniku a výbavu poodkrýt.
Po vzoru Audi A4 dorazí A5, jak už jsme měli možnost zjistit od šéfa Audi Česká Republika, nové A5 se dočkáme přibližně na přelomu roku 2015 a 2016. Nejdříve dorazí s karosérií kupé, následovat bude sportback a až záhy dorazí otevřená verze kabriolet a sportovní S5 a RS5.
Nejdůležitější změny můžeme rozebrat už nyní. Ve jménu snížení hmotnosti a tedy spotřeby čekáme odtučňovací kůru. Přibližně nová A5 shodí dolů jeden metrák, tedy sto kilogramů. Navzdory tomu bude narůstat ve všech směrech. Jak v délce rozvoru, tak v šířce, předpokládáme, že jediný rozměr, který bude menší, bude výška.
Paleta motorů bude velmi podobná té u Audi A4. Čekáme tedy základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, následně 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW. Z nabídky vznětový čtyřválců zmíním dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). A samotným vrcholem bude třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).
Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí. Uvnitř nalezneme osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků najdeme již dobře známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?