Nová Audi A5 už tluče na dveře, stále ale nevíme, jak bude vypadat. Pojďme její vzhled, motory, techniku a výbavu poodkrýt.
Po vzoru Audi A4 dorazí A5, jak už jsme měli možnost zjistit od šéfa Audi Česká Republika, nové A5 se dočkáme přibližně na přelomu roku 2015 a 2016. Nejdříve dorazí s karosérií kupé, následovat bude sportback a až záhy dorazí otevřená verze kabriolet a sportovní S5 a RS5.
Nejdůležitější změny můžeme rozebrat už nyní. Ve jménu snížení hmotnosti a tedy spotřeby čekáme odtučňovací kůru. Přibližně nová A5 shodí dolů jeden metrák, tedy sto kilogramů. Navzdory tomu bude narůstat ve všech směrech. Jak v délce rozvoru, tak v šířce, předpokládáme, že jediný rozměr, který bude menší, bude výška.
Paleta motorů bude velmi podobná té u Audi A4. Čekáme tedy základní 1,4 TFSI s výkonem 110 kW, následně 2,0 TFSI o výkonech 140 kW a 185 kW. Z nabídky vznětový čtyřválců zmíním dieselový 2,0 TDI o výkonech 110 kW (320 Nm) a 140 kW (400 Nm). A samotným vrcholem bude třílitrový šestiválec TDI o výkonech 160 kW (400 Nm) a 200 kW (600 Nm).
Všechny čtyřválce budou k dispozici s novou odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která je o 16 kg lehčí. Uvnitř nalezneme osvětlení LED diodami, které svítí až 30-ti různými barvami. Místo konvenčních budíků najdeme již dobře známý displej o úhlopříčce 12,3 palců, ten ale bude jen za příplatek nebo pro silnější motorizace.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?