Systém přičítání trestných bodů za různé dopravní přestupky je tu s námi už od července roku 2006 a přestupky jsou hodnoceny od 0 do 7 trestných bodů, plus finanční pokuta.
Nyní ale ministr dopravy Dan Ťok vydal nový nápad, který chce zřejmě co nejdříve zrealizovat. Po delším průzkumu se nechal inspirovat okolními státy, kde jsou sankce za vybrané dopravní přestupky vyšší než u nás. Výsledkem jeho průzkumu je pak to, že by velmi rád nechal upravit současný bodový systém, a to tak, že by horní sazby mohly být dvakrát až třikrát vyšší!
Podle vyjádření ředitele dopravní policie Tomáše Lercha pomalu začínají jednání s Ministerstvem dopravy o komplexní novele silničního zákona, která by začala ještě víc trestat současné přestupky na silnicích. Pro ujasnění si uveďme pár příkladů. Pokud někdo bude řídit vůz v nezpůsobilém stavu, hrozila by mu nově pokuta od 100 do 150 tisíc korun. Doposud je za tento přestupek přitom "jen" 7 bodů a pokuta 25 – 50 tisíc Kč.
Kdo rád předjíždí, tak za nepovolené předjíždění by v budoucnu mohl řidič zaplatit až 30.000 Kč, přičemž doposud je maximální pokuta v rozmezí 5.000 až 10.000 Kč. Dalším přestupkem je neposkytnutí první pomoci, za nějž by jste mohli dostat až čtyři roky vězení. Tato zpřísnění by tak mnohým z nás zklikvidovala rodinný rozpočet a spousta řidičů by asi muselo na pokuty vydělávat nelegálně..
To ostatně řekl i mluvčí společnosti ÚAMK Petr Vomáčka, který v rozhovoru pro ČT24 uvedl, že "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné, protože v ČR si na ně mnozí z nich legální cestou vydělají jen velmi těžko".
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?