Pokud se porozhlédnete po flotile sedanů značky Lexus zjistíte, že jeden z nich dosti vyčnívá z řady. Jedná se o sedan GS. Ten se totiž na rozdíl od ostatních modelů stále pyšnil starší maskou chladiče. To se ale již změnilo. Včera totiž i model GS prošel faceliftem.
Může se zdát, že změny byly pouze kosmetické, ale to je chyba. Kromě nové masky se vůz dočkal i nových světlometů a upraveného zadního nárazníku. V interiéru vozu nyní nalezneme větší display přístrojové desky a zvětšení se dočkal rovněž i centrální dotykový display. Updatem prošel ale i systém automobilu a jeho bezpečnostní asistenti.
Větší změny se ale udály pod kapotou vozu. Nyní totiž v portfóliu Lexusu nalezneme GS ve verzi 200t. Ta nabízí dvoulitrový čtyřválec s turbem a výkonem 245 koní. Ostatní verze motorizací zůstávají beze změny.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?