Divize Porsche Exclusive umí vyrobit nádherné věci, jejich práce je mnohdy nedoceněná, snad to nebude tento případ.
Z dílen divize Porsche Exclusive vyjel bílý Cayman S, tedy nejmenší sportovní kupé značky. Pod bílým obalem skrývá samozřejmě spoustu luxusu, jenže, opravdu je to to, co zákazníci od sporťáku s šestiválcovým boxerem chtějí?
Jistě, interiér v hnědé kůži Espresso s bílými doplňky vypadá skvěle. Do kůže obalené mřížky výdechů klimatizace, vnitřní zpětné zrcátko, sloupek řízení nebo celá přístrojová deska, zapůsobí neuvěřitelně luxusním dojmem. U limuzíny ano, u SUV také, ale malý sporťák se skvělými jízdními vlastnostmi?
Není pochyb, že si najde hodně zájemců, kteří takto vysoce nastavenou laťku v oblasti luxusu ocení. Snad i ocení to, že má pod kapotou 2,7 litrový šestiválcový boxter s výkonem 275 koní, který v příští generaci nahradí dvoulitrový čtyřválec.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?